Meta titles už aj pre Facebook
Či už sa s optimalizáciou pre vyhľadávače zaoberáte alebo nie, určite viete, že je dobré mať unikátne a stránku popisujúce (pritom nie veľmi dlhé) meta titles na webe.
Meta title (respektíve <title> tag) je veľmi dôležitý pre potreby SEO ako aj z hľadiska použiteľnosti stránky a miery prekliku zo SERPu pri samotnom vyhľadávaní.
S postupom času sa ale vynára aj ďalší dôvod, prečo sa s <title> vôbec zaoberať. Podľa niektorých štatistík totiž Facebook v globálnom poňatí už generuje viacej trafficu pre webové stránky ako Google, čo je určite vo veľkej miere zapríčinené potrebou ľudí zdielať webový obsah s priateľmi ako aj nové widgety od Facebooku pre weby, ktoré umožňujú ľuďom „likeovať“ obsah, článok, video, obrázok, jednoducho hocičo, čo sa im páči. A informácia o tom sa potom zobrazí v ich profile, viditeľná pre všetkých priateľov.
A čo všetci priatelia na Facebooku uvidia? No predsa že sa Vám páči + Title danej stránky. A platí to isté ako pri SERPe vo vyhľadávaní, keď je daný title popisný, veľavravný a atraktívny, ľudia naň budú klikať. Keď Vás teda doteraz nepresvedčili SEO ani použiteľnosť o tom, že sa title tagom treba zaoberať, možno Facebook bude dobrým dôvodom.