Internetový projektNových internetových projektov neustále pribúda, až sa v niektorých oblastiach vytvorila veľmi silná konkurencia, kde je sa dá presadiť iba s veľkými ťažkosťami. Preto je na mieste otázka: má Váš nový projekt skutočne potenciál?

Potenciál sa dá definovať rôzne, ale zväčša pre e-commerce projektoch znamená pravdepodobnosť, že bude ziskový, poprípade určitý počet návštev či zhliadnutí pri projektoch zameraných na budovanie a posilňovanie značky na trhu.

Každý projekt sa obvykle začína myšlienkou, ktorá niekomu prebleskla hlavou. Na začiatku sa zdá byť každá nová myšlienka úžasná, vzrušenie však väčšinou veľmi rýchlo opadne keď zistíte, že niečo podobné už na internete existuje ba čo viac, konkurencia v tomto smere je viac ako silná.

A tu je práve ten prelomový bod, ktorý predurčuje nové projekty k úspechu respektíve neúspechu. Ak zistíte, že je Váš nápad unikátny, neznamená to automaticky úspech celého projektu. To platí aj naopak, ak už mal niekto podobný nápad pred Vami, nemusí to vôbec znamenať koniec nádejí.

Asi najdôležitejšie je mať dobrú víziu a zdroje na jej uskutočnenie. Zdroje nemusia byť vždy len tie finančné, ale častokrát je to časová zaneprázdnenosť či dostatok spoľahlivých a kvalifikovaných ľudí. Aby sme sa nepohybovali iba v teoretickej rovine, uvedieme si dva konkrétne príklady- projekty s dobrou myšlienkou, ale s rôznym potenciálom a teda aj úspechom.

Web porovnávajúci webhostingové služby

top10webhostingProjekt www.top10webhosting.eu vznikol asi pred rokom a pol s veľmi dobrou myšlienkou, ako tento nápad monetizovať. Webových stránok neustále pribúda a všetky potrebujú webhosting. Aj keď je na internete veľká kopa porovnávacích portálov, napriek tomu tam potenciál určite bol. Bol, no bohužial pre projekt, nevyužil sa a stroskotal.

Web ako top10webhosting potrebuje mať relatívne veľkú návštevnosť, pretože jeho monetizácia je založená na affiliate systémoch webhostingových služieb a aby sa takýto model uživil a zarobil aj niečo naviac, je potrebná slušná návštevnosť. To bol ale kameň úrazu. Dostatočný čas na optimalizáciu pre vyhľadávače sa nenašiel, taktiež neboli vyčlenené primerané finančné prostriedky pre propagáciu a po roku a pol má stránka pár návštev denne, čo znamená takmer nulový zisk.

Je to veľmi dobrý príklad toho, ako sa z potencionálnej biznis myšlienky nestal ziskový internetový projekt a to len kvôli tomu, že ešte pre realizáciou sa nezvážila dostatočne sila konkurencie a vlastné zdroje.

Blog o lacnom lietaní

cheapskyS rovnako dobrou myšlienkou prišiel blog o lacnom lietaní www.cheapsky.info a to informovať a radiť ľuďom, ako a kde lietať lacno. Podobných blog je už niekoľko, tento však prináša niečo naviac, vlastné skúsenosti z lietania a rady ako sa hovorí z prvej ruky. Teda nápad s pridanou hodnotou, to je veľmi dobrý základ pre internetový projekt.

Navyše konkurencia v tejto oblasti nie je až taká veľká a preto nebola potrebná ani obsiahla optimalizácia pre vyhľadávače na to, aby ľudia začali prichádzať prirodzene z vyhľadávačov. Keď k tomu ešte pridáte komunikáciu autora s cielenou skupinou pomocou iných blogov a internetových fór, dostanete celkom slušnú internetovú kumunitu, ktorá blog číta a občas si cez neho kúpi aj letenky cez affiliate program= stály príjem.

Preto si na záver položte ešte raz tieto otázky:

Má môj nový internetový projekt potenciál?

Ak áno, viem ho aj využiť?