Má podnikanie na internete ešte väčší potenciál?
Odpoveď je jednoduchá. Má! Eshopy a komerčne zamerané weby síce vznikajú ako huby po daždi, ale online trh nie je ešte zďaleka nasýtený, ba naopak, potenciál je stále väčší..
Možno ste v poslednej dobe rozmýšlali o rozbehnutí nejakého komerčného projektu na internete, napríklad eshopu. Ale keď ste sa pozreli na konkurenciu, chuť Vás ihneď prešla.. No čísla hovoria niečo úplne iné.
Štatistiky o penetrácii internetu a počte jeho užívateľov totiž hovoria, že v roku 2009 používalo internet na svete len 26,6% z viac ako 6,7 miliardy ľudí našej planéty, čo je približne 1,8 miliardy. Pre potenciál e-commerce biznisov to znamená však niečo úplne iné. Stále je na svete ešte takmer 5 miliárd ľudí, ktorí internet nepoužívajú a mnoho z nich určite v najbližšej dobe bude. Trend je totiž jasný, za obdobie deviatich rokov (2000-2009) sa zvýšila penetrácia užívateľov internetu až o 400%.
V našom regióne síce potencionálnych užívateľov internetu nerátame na miliardy, ale čísla sú to určite zaujímavé. Na Slovensku je penetrácia internetu oficiálne takmer 75%. Toto číslo je trošku prehnané, pretože realita je niekde nad 50%. No a ľudí, čo na internete aj nakupujú je oveľa menej. Pre porovnanie uvádzam napríklad čísla zo susednej Českej Republiky, kde za posledný rok nakupovalo cez internet približne 1,5 milióna ľudí a spolu minuli 525 milióna Eur. Je to pekné číslo, ale určite veľmi nízke oproti tomu, čo nás čaká v najbližších rokoch. Pretože z 1,5 milióna sa veľmi ľahko a rýchlo stanú 3 milióny (podľa trendov) a podobný potenciál je aj na slovenskom trhu. Staršiu generáciu pomaly nahrádza nová- internetová, prečo to teda nevyužiť?