localLokalizácia, lokalizácia a ešte raz lokalizácia, to je to, čo práve „fičí“ v online svete. Ľudí už nezaujíma, že najznámejšia pizzeria je Pizza Mizza, keď bývajú v Bardejove, chcú vedieť, kde a za koľko si vedia dať pizzu práve vo svojom meste, najlepšie čo najbližšie k nim.

A toto je len jeden z mnohých príkladov o tom, ako dôležité je a bude lokalizované vyhľadávanie a lokalizované služby ako také. Počasie, program kina a divadla, hotely, to všetko dnes už Google ponúka v lokalizovaných výsledkoch, ale užívateľom to nebude stačiť.

Dôkazom toho sú aj ďalšie služby mobilného charakteru, ako Foursquare či Layar, ktoré kombinujú polohu užívateľa s komerčnými prezentáciami a ich popularita rastie závratným tempom. Aaron Wall na svojom blogu veľmi podrobne rozoberá dôležitosť lokalizovaného vyhľadávania a jeho smerovanie do budúcnosti. Nedá sa len súhlasiť s jeho a desiatkami ďalších názorov, ktoré sa na internete dajú nájsť.

No a v oblasti SEO to vlastne dokazuje len jediné, že zameriavanie sa na všeobecné a vysokokonkurenčné frázy stratí svoj význam hlavne pre ich nízku relevantnosť. Budú síce vždy prinášať celkom slušný traffic (čo môže byť ešte stále kľúčové aj pre budovanie značky), ale ich konverzia bude viac ako otázna a to z jediného dôvodu, ľudia chcú lokalizované výsledky, chcú výsledky, ktoré reprezentujú presne to, čo hľadajú a nájdu ich presne tam kde chcú. Teda ak človek hľadá slovíčko „hotel“, asi vôbec nevie, čo chce a pravdepodobne si robí iba prieskum. Ak však hľadá „hotel v centre bratislavy“, už je pravdepodobne rozhodnutý a záleží len od ponuky, ktorú mu vyhľadávač zobrazí.

No a keď už sa teda bavíme o SEO, ozvalo sa niekoľko hlasov, že čoskoro zanikne, s čím samozrejme nesúhlasíme, jednoducho sa stane viac lokalizované ako predtým. Dôkazom toho je už aj dnes celkom lokalizovaný SERP pri hľadaní frázy+mesta, viď Google.  Ale to je prirodzený vývoj celého online sveta..