Verím, že všetci socialisti a marketéri poznali základné pravidlo pri vytváraní reklamy udržiavať objem textu na Facebooku v znesiteľnej norme.

Najskôr sme sa museli riadiť objemom menším ako 20 %, potom Facebook prešiel na zložitejší systém rozsahu bodovania OK/low/medium. Grafik sa vtedy neraz poriadne zapotil pri tvorbe vizuálu, aby sa zapáčil Facebooku.

Vysvetľovať, prečo sme sa pravidlami Facebooku museli riadiť aj v tomto smere, zrejme nemusím. Odteraz je trápeniu sa s textami v grafike koniec. Facebook sa rozhodol toto pravidlo zrušiť a po novom mu už nebude prekážať ani rozsiahla slohová práca v reklamnom vizuáli. 

Hoci táto informácia zatiaľ nie je oficiálne potvrdená z Facebooku, o tejto zmene svedčí viacero vecí:

  • text overlay tool, nástroj pre kontrolu objemu textu z pohľadu Facebooku, prestal fungovať,
  • Matt Navara, ktorý pracuje pre Facebook support, túto informáciu potvrdil na svojom Twitteri.
  • Žiadne varovania pri vytváraní reklamy (vizuál modrého pozadia s nápismi visibility, ktoré vložíme do reklamného účtu, ako vytváranie reklamy neukáže nám hlásenie).

Ako hodnotíte túto zmenu?

Potešila vás táto zmena? Budete používať viac textu vo vizuáloch alebo zostanete pri menšom objeme textu v reklame?  

Zdroje: 

https://www.jonloomer.com/2020/09/22/facebook-text-in-ad-image-rule/?fbclid=IwAR3sG34JHMQ8JtGufeokOvoW8ka3DY19yh9ZdBMV6SlIk51hNFRAbJR9v1U

https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-removing-its-restrictions-on-text-content-in-facebook-ad-images/585705/?fbclid=IwAR32nVIcwWYoKwCDFSJZt-y1DLtdvFw1bPtjsFYJaU0Uy18gpdO3eLtUeoM