Koniec krátkym textom v reklamách na Facebooku: Čo sa zmenilo?
Verím, že všetci socialisti a marketéri poznali základné pravidlo pri vytváraní reklamy – udržiavať objem textu na Facebooku v znesiteľnej norme.
Najskôr sme sa museli riadiť objemom menším ako 20 %, potom Facebook prešiel na zložitejší systém rozsahu bodovania – OK/low/medium. Grafik sa vtedy neraz poriadne zapotil pri tvorbe vizuálu, aby sa zapáčil Facebooku.
Vysvetľovať, prečo sme sa pravidlami Facebooku museli riadiť aj v tomto smere, zrejme nemusím. Odteraz je trápeniu sa s textami v grafike koniec. Facebook sa rozhodol toto pravidlo zrušiť a po novom mu už nebude prekážať ani rozsiahla slohová práca v reklamnom vizuáli.
Hoci táto informácia zatiaľ nie je oficiálne potvrdená z Facebooku, o tejto zmene svedčí viacero vecí:
- text overlay tool, nástroj pre kontrolu objemu textu z pohľadu Facebooku, prestal fungovať,
- Matt Navara, ktorý pracuje pre Facebook support, túto informáciu potvrdil na svojom Twitteri.
- Žiadne varovania pri vytváraní reklamy (vizuál modrého pozadia s nápismi visibility, ktoré vložíme do reklamného účtu, ako vytváranie reklamy – neukáže nám hlásenie).
Ako hodnotíte túto zmenu?
Potešila vás táto zmena? Budete používať viac textu vo vizuáloch alebo zostanete pri menšom objeme textu v reklame?
Zdroje: