Kde hľadať kontakty pri link buildingu
Téme budovania spätných odkazov sa venujeme na blogu často. Metód, ako na to, je dostatočne veľa, od výmeny odkazov, cez registrácie, PR články až po osobné partnerstvá a priateľstvá. Častokrát je však získanie prvotného kontaktu tá najťažšia vec.
Či už robíte výmenu odkazov, alebo sa chcete osobnejšie nakontaktovať na majiteľa či webmastra webových stránok, budete potrebovať na naho kontakt. V tomto článku by sme zhrnuli metódy a miesta, kde takýto kontakt hľadať (možno to znie primitívne, ale aj v roku 2011 má veľa webov strašnú informačnú architektúru či chýbajúce základné informácie).
Samozrejme úplne prirodzená vec je hľadať kontakt v sekcii kontakt, čo sa však môže stať je, že taká sekcia na webe vôbec neexistuje a keď aj existuje, nájdete tam maximálne tak nefungujúci formulár alebo adresu prevádzky, žiadny email či telefón. Ďalšie miesto, kam sa oplatí kliknúť je sekcia o nás, či jej podobná.
Ak Vám ide primárne o výmenu odkazov, niekedy sa oplatí pohľadať sekciu pre tento účel určenú, niektoré webmastri dávajú kontakt na seba práve tam.
Ak sa Vám ani tam nedarí nájsť kontakt, skúste si otvoriť zdrojový kód stránky a pohľadať meta tag author, občas sa tam vyskytuje email na webmastra. Všeobecné podmienky či všeobecné obchodné podmienky tiež dosť často skrývajú kontaktné informácie na firmu, ktorá web prevádzkuje.
Ak na stránke nájdete aspoň meno osoby (alebo firmy), ktorá ju spravuje alebo prevádzkuje, potom sa dá kontakt pohľadať aj cez Google, sociálne sieťe, Twitter či dokonca obchodný register alebo profil v niektorom z internetových katalógov.
Niekedy vie byť hľadanie správneho a fungujúceho kontaktu zdĺhavá záležitosť, preto si treba zvážiť, či sa takto obetovaný čas nedá využiť aj efektívnejšie, respektíve či to všetko má zmysel a môže mať pre Vás dostatočnú výhodu v podobe získaného odkazu.