Juraj Sasko – CEO VISIBILITY

Juraj Sasko je spoluzakladateľom digitálnej agentúry VISIBILITY. Je veľmi aktívnym človekom, ktorý sa nikdy nenudí. Vďaka jeho aktivitám je pre mnoho ľudí inšpiráciou a vzorom. Jeho úprimnosť je to, čo ocení nie jeden klient. A preto sme vám dali šancu opýtať sa Juraja na úplne čokoľvek. Odpovede na vaše, ale aj naše otázky nájdete v tomto článku.

 

Ahoj, Juraj, ďakujem za stretnutie, ako sa máš? 🙂

Dobre, 🙂 ďakujem.

Na našom VISI blogu si môžeme prečítať niekoľko tvojich úspešných článkov a videoblogov, v ktorých radíš a pomáhaš ľudom s tým, ako si vybudovať úspešný marketing.

screenblog

Isto mi dáš za pravdu, že vybudovať úspešnú firmu, akou je VISIBILITY, so skoro 40 zamestnancami vyžaduje kopec práce, času, skúseností, vytrvalosti či odhodlania. Práve preto si pre mnoho ľudí nielen vzorom, ale aj inšpiráciou. O čom svedčí aj tvoj veľmi úspešný článok: Pracovná náplň CEO VISIBILITY.

Ja, moji kolegovia, ale aj ľudia na FB chceli vedieť niečo viac o tebe, tvojej práci, ale aj o tvojom živote mimo VISI. Preto som im dopriala túto možnosť opýtať sa ťa čokoľvek. A vznikli z toho celkom zaujímavé otázky.

 

Začneme tými pracovnými, ktoré ľudí najviac zaujímali:

Juraj, ako si nájsť prvého klienta pri podnikaní v online marketingu?

Keď sme my začínali s VISIBILITY, tak naši prví klienti boli cez naše osobné kontakty, známosti… To znamená, že každý človek niekoho pozná, má veľa kamarátov, má známych, rodinu. Väčšinou, samozrejme, tie prvé projekty nie sú mega ziskové. Proste vždy to robíš za nejakú referenciu alebo sa snažíš začínať s niečím tak prirodzene, že to robíš aj za vlastné náklady, len aby si mal nejaké tie prvé referencie. Takže toto nám vždy fungovalo, keď sme rozbiehali aj nové projekty. Nezačínal by som s nejakou masívnou kampaňou alebo s niečím podobným.

Aké boli tvoje prvé kroky v podnikaní? (Kde si spoznal Rada?)

Začínal som podnikať tak, že som bol na pracovnej stáži v Španielsku. Robil som tam v jednej firme na internetovom oddelení. Páčili sa mi veci, ktoré som tam robil, veci súvisiace so SEO a okolo toho. Po večeroch som začal skúšať, spravil som si prvý web. Ponúkanie prvých SEO služieb to som aktívne participoval v jednej SEO komunite, kde som stretol aj Rada. Žilo to tam, vymieňali sme si svoje know how, kontakty a diskutovali navzájom.
Rado zadával nejaký projekt, keďže podnikal v oblasti SEO a ja som sa prihlásil. Takto sme vlastne začali spolupracovať. Robili sme spoločne na projektoch, kým ja som žil v Anglicku. Potom som sa vracal z Anglicka na Slovensko a Rado zakladal VISIBILITY, tak ma oslovil, či by som nechcel s ním v agentúre pôsobiť.

juraj notebook

Aká bola najväčšia výzva pri zakladaní VISIBILITY?

Pri zakladanííí, hmm…asi žiadna. Založila sa firma. Rado mal vždy veľkú víziu a ja som nevedel, čo to presne bude obnášať, ale na druhej strane som nemal žiadne záväzky. Nemal som rodinu, takže som nič neriskoval, že proste nebudem mať peniaze. A býval som u rodičov, kde som nemal zásadne veľké výdavky, takže výzva…to všetko išlo tak plynule. Prví stážisti, prvá kancelária…

Koľko si mal rokov?

23, tuším…

Ktorá chyba/zlyhanie ťa najviac naučila? A čo konkrétne ťa naučila? Spomenieš si, kedy ti toto poučenie pomohlo?

Chýb robím priebežne veľa. 😀 Ale také naše chyby, možno aj to Maďarsko, kde sme otvorili pobočku, investovali tam peniaze a chodil som tam rok, každý mesiac. Strávili sme s tým veľa času a proste po roku sme to museli zavrieť.

A tá najväčšia chyba asi bolo to, že sme tam zvolili nesprávnu osobu a nedostatočne sme ju kontrolovali. Vybrali sme osobu, ktorú sme predtým ani veľmi nepoznali a nechali sme jej všetko v rukách. Účtovníctvo a všetky tieto veci sme proste neriešili. Bolo to viac-menej založené na dôvere, no a po tom roku sme zistili, že nie všetko je v poriadku. Peniaze, ktoré tam mali byť, neboli a kalkulácie, ktoré mala tá osoba robiť, neboli správne.

Vtedy si si povedal, že čo?

Že takéto veci netreba odsúvať. Stále to bolo o tom, že sme jej verili a dúfali, že keď dáme tomu mesiac, tri mesiace, zmení sa to. Zrazu ubehol rok a nič sa nezmenilo. A už po tom pol roku sme mohli vedieť, že to nie je ideálne a urobiť niečo zásadnejšie a neodsúvať tie veci.

Podľa čoho si vyberáš členov do tímu? Akú by mal mať určite aspoň jednu vlastnosť?

Záleží od pozícií, väčšinou mi len povedia, že proste niekoho prijímajú a neriešim to až tak veľmi. Keď príde to, že potrebujeme nejakú osobu, porozprávame sa o tom, za akých podmienok a či ju naozaj potrebujeme. Potom sa to schváli, alebo neschváli a Julka s Marekom začnú celý výberový proces.

Teraz to už ide dosť mimo mňa, riešim iba nejakých obchodníkov obchodné pozície. Tie ešte idú dosť cezo mňa.

A čo by mala spĺňať tá osoba? Asi nejaká energia alebo kompatibilita, že ten človek mi sedí na prvý pohľad. Neviem o ňom, či má tie skills alebo skúsenosti, ale vidím, že je energický, nie je preafektovaný. Vie rozprávať, ale aj počúvať.

 

IMG_1882

 

Čo hovoríš na príslovie: ,,Najlepší počet spoločníkov vo firme je nepárny a traja sú veľa?“

Myslím si, že to platí. Vždy. A neplatí to len vtedy, keď máš, sakra“ veľké šťastie. Platí to vždy, výnimky sú veľmi malé podľa mňa. Takže je to asi len o šťastí!

Čo ťa po toľkých rokoch v online stále inšpiruje?

Že stále sa máme kam posúvať, že to nestagnuje. Agentúra sa rozširuje a vždy máme ďalšie ciele, postupne nové služby, väčších klientov, priestory. Teraz máme potenciál medzinárodných aktivít.

To je taká naša inšpirácia, že sa to stále niekam hýbe.

Vieš si  predstaviť, že budeš robiť to, čo teraz, aj keď budeš mať povedzme 60 rokov?

Nie. To už budem dávno na dôchodku. Na Bahamách.

Máš viac času na oddych teraz, keď máš agentúru väčšiu alebo keď si mal menší tím ľudí?

Hm… Podľa mňa toho času mám plus mínus podobne kvôli tomu, že keď som mal menej ľudí, nemal som rodinu.Tým pádom som trávil čas iba s kamarátmi, nič ma nelimitovalo, aby som robil do večera. Čo síce robím aj teraz, ale ten voľný čas sa snažím lepšie naplánovať. Nerobiť do 21:00 v kancelárii, ale prísť medzi tou 17:00 18:00 domov. A keď deti zaspia, tak až potom robím. Cez víkendy zásadne nerobím.

Ak by si sa nevenoval online marketingu, tak čomu?

Pornu? 😀

A ešte? Vždy ťa lákal online marketing?

Možno pilot lietadla? To ma vždy lákalo.  Práca v online marketingu sa nejako vyvinula v rámci stáži.

 

Ľudia boli zvedaví aj na tvoje súkromie, ako napríklad:

Máš ešte čas na cestovanie? Akú krajinu/krajiny si navštívil naposledy?

Čas na cestovanie teoreticky mám, ale iný typ cestovania. Nie tak, ako v minulosti. V minulosti som si kúpil letenku do Venezuely, zbalil som si ruksak a odišiel som.

Teraz to tak nemôžem urobiť. Cestujem s deťmi, s autom chodíme všelikde po Čechách, po Slovensku a tak nejak.

Naposledy sme sa vrátili z Holandska, Belgicka a Nemecka. V Belgicku sme boli v Antverpách, v Holandsku som už bol viackrát, takže sme boli viac-menej v chatovom rezorte a v Nemecku sa mi páčilo. V Nemecku sú super miesta, mestečká, hrady a zámky.

 

13925329_704748633821_7576206685770922354_n

Vieš variť?

Veľmi nie, akože prežijem. Na intráku som varil, som sebestačný. Žena varí, pečie, takže nemám motiváciu.

Máš/mal si niekedy v živote nejaký koníček alebo záľubu, za ktorú si sa hanbil alebo sa ti za ňu smiali?

Nie, ale koníčky som mal. Basketbal, astronomický krúžok.

Prečo si išiel do Prahy?

Pre zmenu, je tam česká VISIBILITY. Nové možnosti.

Juraj, s akou známou osobnosťou by si išiel na večeru a čo by si sa opýtal? (Pozor, máš možnosť sa opýtať iba raz.)

Asi nejakú ženu by som vybral, tak tajne.

Mariah Carey či by mi zaspievala na súkromnom koncerte.

Zopakoval by si si rýchlokurz objednávania leteniek vo VISIBILITY?

Mal som voľakedy blog o letenkách a lietaní, celkom populárny. Venoval som sa tomu, hľadal som lacné letenky. Teraz je už tých blogov veľa. Vtedy to bolo fajn, radil som im. Ale nespomínam si, že by som na to robil kurz.

Aké máš auto a prečo? Plánuješ nové?

Mám Opel Antara, štvorkolku, rodinné auto. Dobrý pomer, cena a výkon.

Teraz neplánujem nové, ale keby som si mal vybrať, tak by to bol Jaguar F-Pace alebo možno Jeep Grand Cherokee.

 

juraj motokara

Obľúbený seriál?

Mám ich veľmi veľa. Sú to Better Call Soul, Games of Thrones, Walking Dead a Fear the Walking Dead. Ale aj také, čo už skončili – Dexter, Californication.

Čo robíš ráno ako prvé? A večer ako posledné pred spaním?

To je intímne. Večer pred spaním podľa nálady. 😀 Napríklad sa pomodlím. A ráno? Idem na WC.

Aké sú tvoje záľuby okrem marketingu? A pri akej činnosti si najviac oddýchneš?

Šport, seriály, čítam veľa časopisov, hlavne cestovateľské, o lietadlách a letiskách mám aj predplatené Airport in the World. Počúvam audio knihy a mám rád cestovanie s deťmi.

Juraj, máš rodinu, 2 deti, manželku, čo na tvoju prácu hovoria oni?

Deti nerozumejú, iba hovoria, že tato pracuje za počítačom, a chodí tam preto, aby si ony mohli kúpiť báger a čokoládu.

Koľko hodín denne asi pracuješ? Vieš nám dať nejaký tip, ako spraviť veľa za málo?

Pracujem 8 10 hodín denne. A ako spraviť veľa za málo? No to je asi známy time management, mať všetko v kalendári a vedieť si naplánovať správne úlohy.

 

Juraj je naozaj živým príkladom toho, ako skĺbiť pracovný, ale aj rodinný život zároveň.  Nech ste akokoľvek vyťažení, vždy si dokážete nájsť čas aj na svoje záľuby a to, na čom vám záleží. Časom možno len vymeníte ruksak a Venezuelu za rodinné auto s detskými sedačkami.