Jednoduché tipy, ako získať viac sledovateľov na Instagrame
Instagram je jednou z najpopulárnejších sociálnych sietí na svete. Denne sa tam prihlási viac ako polovica používateľov. Instagramový profil je preto neodmysliteľnou súčasťou budovania firemného brandu. Aj preto som sa rozhodla napísať niekoľko základných tipov, ako zvýšiť množstvo sledovateľov na vašom účte.
1. Plán a kalendár
Plánovanie je jedným z najdôležitejších bodov pri príprave akéhokoľvek obsahu. Zapisujte si nápady, ukladajte si inšpiratívne myšlienky/fotky a vytvorte si kalendár, v ktorom si zaznačíte dôležité sviatky, milníky, eventy a podobne. Nestane sa vám tak, že by ste pri zabudli na dôležitý firemný post či udalosť.
Obsah môžete, samozrejme, tvoriť aj mimo týchto naplánovaných postov. Naplánovaním však získate „úložisko” nápadov, ktoré môžete využiť vtedy, keď narazíte na nedostatok „ad hoc” contentu.
2. Kvalita nad kvantitu
Instagram je vizuálna platforma. Bodka. Preto dbajte na fotky. Ich kvalitu, čistotu a ostrosť.
3. Filtre, formáty, experimenty
To, že máte firemný profil, neznamená, že to musí byť „jednoliata” nuda. Skúšajte rôzne filtre a formáty. Bavte sa tým a uvidíte, že vaše publikum sa bude baviť s vami. 😉
Čím sú vaše fotografie kreatívnejšie, originálnejšie a pútavejšie, tým je pravdepodobnejšie, že ľudia budú sledovať váš účet.
V skratke – nebojte sa byť iný, využívať novinky, popustiť uzdu kreativite a vybudovať si vlastný štýl. Vaše publikum to ocení.
4. Insta BIO
Bio na profiloch sa často podceňuje. Pritom je nesmierne dôležité. V tejto časti totiž používatelia zistia, kto vlastne ste. Preto by malo byť jasné, zaujímavé a trefné.
Nebojte sa tam uviesť vlastné hashtagy či link na váš web. Vyhnite sa však vyjadreniam ako Likeforlike a podobne. Takéto hashtagy či výzvy followerov vo väčšine prípadov viac odradia ako namotivujú.
5. Označenia
Označenia profilov na fotografiách zvyšujú povedomie o vašej značke jednoduchým a nenásilným spôsobom. Ako? Uveďme si príklad.
Ak máte na starosti napríklad profil pre fitness centrum a zverejňujete fotky z tréningov, označte všetkých zúčastnených. Fotka s vašimi označeniami sa tým zobrazí na všetkých profiloch a vy zvýšite šancu na získanie nových followerov. Jednoduché a efektívne.
6. Pýtajte sa na názor
Pýtajte sa na názor – v komentároch, anketách. Ľudia majú radi, keď sa môžu prejaviť, zapojiť, diskutovať. Dajte im na to priestor. Vybudujete tak lepší vzťah medzi vami a followermi a získate followerov, ktorí na vás „nedajú dopustiť”. 😉 Tiež získate rýchlo a ľahko feedback od publika a inšpiráciu na ďalšie aktivity.
7. Obsah na všetkých sociálnych sieťach
„Krížové” uverejňovanie obsahu z Instagramu na Facebook či Twitter môže používateľov priviesť k vášmu insta profilu.
Používatelia, ktorí nevedeli, že ste na Instagrame a sledujú vás na iných platformách, následne zistia, že ste na Instagrame, pretože príspevok je označený ako obsah z Instagramu.
Takéto postovanie môžete nastaviť buď automaticky (príspevok uverejniť na jednej stránke a zobrazí sa na všetkých prepojených), alebo môžete takto uverejňovať len vybrané príspevky.
8. Sleduj a uč sa
Sledujte vašu konkurenciu. 🙂 Pozorujte ju, učte sa z jej chýb a robte svoje posty lepšie. Oslovujete s ňou rovnaké publikum, prihovárate sa rovnakým ľuďom. Preto je dobré, aby ste „nezaspali na vavrínoch” a sledovali aj iné firmy vo vašom odbore. Môžete sa tak vyhnúť chybám, ktoré spravili. Zároveň sa viete lepšie odlíšiť a viac prihovoriť svojim followerom.
9. Hľadajte nové hastagy
Strategicky oslovte používateľov, ktorým sa bude váš profil páčiť. Začnite napríklad s hashtagmi: kliknutím na populárny relevantný hashtag nájdete ďalšie, ktoré uverejňujú podobný obsah.
Ďalším dobrým postupom je interakcia s tými, ktorí vás už sledujú. Sledujte ich späť a „lajkujte” im obsah. Čím viac sa zapojíte, tým viac sa budete zobrazovať v informačných kanáloch ostatných.
10. Text
Ako som písala už v úvode – Instagram je založený na vizuálnom obsahu. Nezahlcujte ho textom. Píšte krátko, úderne, trefne a zaujmite vizuálom. Bodka.
11. Logo/vodoznak
Ľudia na Instagrame neočakávajú logá či vodoznaky. Nemajú ich radi. Pôsobí to priveľmi „hardsellovo” . Takýto „okatý nátlak” vám môže skôr poškodiť ako pomôcť. Lepším riešením je vytvoriť si unikátny grafický štýl, s ktorým si followeri automaticky spoja vašu značku aj bez vodoznaku/loga vo vizuáli.
12. Miestne publikum
Ďalším spôsobom, ako sa dostať bližšie k novým používateľom, je geografické označovanie vášho obsahu. Skúste použiť označenie mesta, v ktorom máte pobočku/predajňu alebo zaujímavé (relevantné) miesto, ktoré sa s vami spája a má veľa vyhľadávaní.
Keď ľudia hľadajú toto miesto v okolí, môžu naraziť na váš obsah. Ak sa vášmu obsahu darí obzvlášť dobre, môže byť dokonca uvedený v hornej časti vyhľadávania.
Nezabúdajte na označenie miesta. Najmä vtedy, keď chcete propagovať svoje lokálne podnikanie.
13. Repostujte
Ak vás niekto označí vo svojom príspevku alebo story, repostujte jeho príspevok. Nielen, že potešíte vášho návštevníka/followera, ale získate aj pozitívnu recenziu pre svoju firmu. Dobrý deal, nie? 🙂
14. Overenie účtu
Overenie na Instagrame (malá modrá značka na vašom profile) dáva vašej značke dôveryhodnosť a autentickosť. Okrem toho, že túto značku nemá nárok používať každý účet, viete sa ňou odlíšiť od konkurencie.
Na overenie potrebujete, aby váš účet posúdili. Až následne, keď splníte podmienky, budete mať overený účet a získate označenie.
Musíte splniť nasledovné podmienky:
- autentickosť (musíte preukázať, že ste v skutočnosti značka alebo firma, o ktorej tvrdíte, že ste),
- jedinečnosť (pre každú značku môže existovať iba jeden účet),
- verejný profil,
- kompletné informácie o profile (vyplnené bio, profilová fotografia a aspoň jeden príspevok),
- „sila značky” (Instagram musí vašu značku považovať za „dobre známu“ a „vysoko vyhľadávanú“).
15. Reportovanie
Reportovanie akejkoľvek činnosti, ktorú robíte, je nesmierne podstatné. Nezabúdajte na to. Instagram pre firemné účty ponúka jednoduché a prehľadné reporty, ktoré vás môžu posunuť o výrazne bližšie k ešte lepšiemu „prihováraniu sa” svojmu publiku.
Vďaka týmto reportom vidíte, kedy je vaše publikum najaktívnejšie. Máte informácie o veku, pohlaví a lokalite. Pomocou týchto údajov môžete optimalizovať svoj rozvrh príspevkov a štýl „reči”. Odporúčam preto, aby ste popri kreatívnej práci nezabúdali na sledovanie dát. 😉