Pri vytváraní príspevkov treba mať na pamäti, že tvoríte príspevky pre ľudí. Prihovárajte sa im slovami, ktorým budú rozumieť a pamätajte, že navštevujú sociálne siete primárne z dvoch dôvodov – buď sa chcú zabaviť, alebo vyriešiť svoj problém. Radi by sme vám preto predstavili 10 tipov, ako dostať svoje facebookové príspevky na vyššiu úroveň.

1. Užitočné tipy a triky

Pridávajte vzdelávacie príspevky. Všetci bažíme po nových vedomostiach a informáciách, ku ktorým sa vieme dostať rýchlo a jednoducho. Ak napríklad píšete blog na svojom webe, prečo ho neprezdieľať na svojom Facebooku?

Zaujmete svojich sledovateľov a poskytnete im cenné informácie, ktoré nemusia vyhľadávať na konkurenčných stránkach. Inšpirujte sa príspevkom spoločnosti GymBeam, ktorá pravidelne prináša informácie o zdravom životnom štýle.

Pridávajte na Facebook tipy a triky

2. Originálna brand grafika

Povedomie o svojej značke zvýšite aj prostredníctvom unikátnej a jednotnej grafiky. Používatelia si vďaka nej príspevok ihneď spoja s vašou značkou a lepšie si vás zapamätajú. 

Vďaka širokej škále dostupných online grafických nástrojov, ako je napríklad Canva, si viete vytvoriť vlastnú grafiku s farebnou kombináciou a fontom charakteristickým pre váš podnik alebo si môžete vybrať z dostupných šablón.

Vytvorte si originálnu brandovú grafiku

3. Infografiky

Väčšina ľudí si lepšie pamätá vizuálne podnety ako dlhé texty. Využite tento poznatok a zvýšte atraktivitu svojich príspevkov na Facebooku. Vytvorte pútavé a pekne upravené infografiky, ktoré môžete zdieľať na všetkých sociálnych sieťach. Príkladom využitia infografiky je príspevok od Oranžovej obálky, kde značka prezentuje výsledky svojej ankety.

Využívajte na Facebooku infografiku

 4. Aktuality

Sledujte novinky z vášho odboru, nové produkty, procesy, všetko, čo sa týka vášho predmetu podnikania. Nezabudnite novinky zdieľať na sociálnych sieťach. Sledovatelia si vás obľúbia, pretože u vás nájdu vždy aktuálne informácie. Bude to pre nich aj znakom, že sa snažíte váš produkt inovovať podľa najnovších trendov.

Komunikujte na Facebooku novinky

5. Vytvorte FOMO

FOMO – alebo „fear of missing out“ príspevky môžu byť perfektným nástrojom, ako si získať pozornosť fanúšikov. Ľudia sa boja, že premeškajú jedinečnú príležitosť stať sa členmi exkluzívnej skupiny, do ktorej môžu patriť len oni. Alebo nedostanú aktuálnu zľavu, ktorá platí len do konca víkendu či prídu o možnosť zakúpiť si produkt v limitovanej edícii. 

Preto jedným zo skvelých spôsobov, ako získať pozornosť fanúšikov, je vyvolať v nich strach, že o niečo prídu alebo niečo nestihnú. To ich prijme konať v okamihu, ako uvidia váš príspevok.

Vytvorte sledovateľom FOMO

6. Videá

Algoritmus sociálnych sietí praje videám. Vytvárajte ich a zdieľajte často a zaujímavým spôsobom. Môžete využiť rôzne typy a formáty videí, napríklad náučné, produktové či zábavné videá, pri ktorých si ľudia oddýchnu. Alebo videá receptov, ako napríklad príspevok od značky Lidl.

Zdieľakte na Facebooku videá

7. Produktové fotografie

Táto rada sa môže zdať zrejmá, pretože každý chce predsa zdieľať svoj produkt v svojich príspevkoch na Facebooku. Pokúste sa ale vytvárať neobyčajné príspevky vašich produktov kreatívnym spôsobom. 

Inšpirujte sa sezónou, novinkami vo vašom odbore alebo príspevkom vášho konkurenta, na ktorý môžete prostredníctvom originálneho prejavu reagovať. Veľmi pekne svoj produkt odprezentovala napríklad firma Nestlé na Deň matiek.

Vytvárajte na Facebooku zaujímavé produktové fotografie

8. Súťaže a darčeky

Ak chcete nájsť spoľahlivý spôsob, ako zapojiť svojich fanúšikov, vyskúšajte súťaže alebo rôzne formy odmien v podobe darčekov. Ľudia milujú darčeky alebo veci zadarmo. Je to veľmi dobrý spôsob, ako zvýšiť váš dosah, povedomie o značke a rozšíriť svoje publikum. 

Pozrite si napríklad príspevok od O2. Žiadajú sledovateľov, aby zanechali komentár pod ich príspevkom a zúčastnili sa súťaže o značkové hodinky. Sledovatelia sa tak zapoja do diania na ich profile.

Zdieľajte na Facebooku súťaže

9. Zľavy a výpredaje

V podobnom duchu sa podeľte o všetky zľavy, prípadne výpredaje, ktoré aktuálne vo vašom podniku ponúkate. Obzvlášť zaujímavý spôsob môže byť odmeniť zľavou len svojich sledovateľov na Facebooku, čo môže byť skvelou odmenou za to, že sledujú práve váš profil.

Komunikujte na Facebooku zľavy a výpredaje

10. Kvízy a prieskumy

Túto možnosť využite, ak vaše publikum nie je na vašom profile veľmi aktívne. Pýtajte sa ľudí, snažte sa ich primäť k akcii. Výsledky kvízov a prieskumov sú pre publikum zaujímavé. Zdieľaním príspevkov, ktoré vyzývajú sledovateľov, aby reagovali na váš príspevok, zvyšujete záujem o vašu stránku, počet interakcií a tak isto aj zásah vašich  príspevkov.

 Tento typ príspevkov využíva ľudskú vlastnosť o snahu zapojiť sa do diania, byť súčasťou nejakej skupiny. Milujeme, keď nás ostatní počúvajú a prieskumy nás vyzývajú, aby sme konali a budovali pocit osobnej hodnoty. Tento typ príspevku na Facebooku vám navyše pomôže zistiť, čo si publikum myslí o vašom produkte, jeho vlastnostiach a pod.

Zdieľajte kvízy a prieskumy

 Pri vytváraní postov, či už na Facebook, alebo na ktorúkoľvek inú sociálnu sieť, je hlavne dôležité myslieť na to, pre koho ich tvoríte. Pamätajte, sledovateľom nejde o váš produkt, ide im o to zabaviť sa alebo nájsť pomoc či radu. 

Prihovárajte sa ľuďom zrozumiteľne a ich rečou. Nepoužívajte odborné výrazy, vaše príspevky by mali byť výstižné a s jasným cieľom. Ľudia chcú byť v obraze, vedieť veci ako prví alebo dokonca určovať trend. Vyskúšajte naše rady. Veríme, že vďaka nim posuniete váš facebookový profil o niečo ďalej.