Google začiatkom roka 2021 predstavil v rámci optimalizácie použiteľnosti tzv. MUM (Multitask Unified Model). Update, ktorý sľuboval intuitívnejšie výsledky vyhľadávania prirodzenejšou formou. Máme druhú polovicu roka 2021 a Google plní svoje sľuby.

Už samotný MUM model dokáže množstvo inteligentných úkonov, ktoré prispievajú k presnejším a kvalitnejším výsledkom vyhľadávania. Pri výbere výsledkov rozpoznáva a následné čerpá informácie z rôznych formátov, ako napríklad webov, obrázkov, videí a pod., a to aj vtedy, keď sú v inom jazyku než dopyt.

V rámci updatu nás potešia tieto 3 novinky:

  • viac návrhov informácií,
  • objavovanie nových tém,
  • vizuálne výsledky vyhľadávania.

Viac návrhov informácií (o tom, čo hľadáte)

Prvok „viac informácií” predstavuje spôsob automatizácie, ktorý návštevníkovi navrhne súvisiace témy s tou prvotne hľadanou.

V tomto bode algoritmus vyhodnotí to, čo sa v minulosti spájalo s podobným vyhľadávaním a akým smerom toto hľadanie pokračovalo. Na základe histórie vám tak vyskladá vašu vlastnú „cestu”. Tá zobrazuje ďalšie možnosti výsledkov, ktoré vás inšpirujú ďalej, a ktoré by ste možno sami nenašli.

Objavovanie nových tém – Topic Zoom

Ako už názov naznačuje, prvok návštevníkom ponúkne nové návrhy tém k tej, ktorú ste zadali do vyhľadávania.

Týmito návrhmi môžete obohatiť svoje vyhľadávanie o konkrétnejšie podtémy, resp. sa môžete pozrieť na tému zo všeobecnejšieho uhla pohľadu.

Vizuálne výsledky

Tretím (nateraz posledným) prvkom sú vizuálne výsledky vyhľadávania. Tie sa budú zobrazovať pod obrázkovým vyhľadávaním. Ako Google upozorňuje, tento typ výsledku bude len pri hľadaniach, ktorým dokáže poskytnúť inšpiráciu, praktickú radu či návod.

Zobrazovanie na desktope:

https://www.google.com/search?q=pour+painting+ideas&rlz=1C1BNSD_skSK966SK966&oq=pour+painting+ideas&aqs=chrome..69i57j0i512j0i22i30l8.798j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Mobilné zobrazovanie:

Google už teraz sľubuje ďalšiu várku nových prvkov vyhľadávania, o ktoré sa s vami zas podelíme.

Zdroje:

https://www.searchenginejournal.com/google-search-redesign/421415/#close

https://blog.google/products/search/how-ai-making-information-more-useful/