Chcete byť so svojou firmou na Google Mapách a zobrazovať sa v „lokálnych“ výsledokoch vyhľadávania? Alebo si chcete založiť firemnú stránku na Google+, ale ste zmätení, ako na to? Pochybujete, či sa to vlastne oplatí, čo to obnáša a aké z toho plynú benefity? V tomto článku vám objasním, prečo by ste si mali založiť a vzorne spravovať svoju firemnú Google+ stránku, slúžiacu zároveň ako váš firemný profil na Google mapách.

Tento článok som pôvodne napísal v marci 2015. Je neuveriteľné, že v čase, keď tento článok aktualizujem, je Google+ alebo Google Plus na svete už viac ako šesť rokov. Zdá sa to ako tri roky, možno štyri roky dozadu, no v skutočnosti bol Google+ spustený už v lete 2011.

Google-plus-cute-dog-meme

Nebol to prvý pokus o sociálnu sieť od Googlu (pamätáte si na Google Buzz?) a podľa toho, koľko ľudí ho používa v mojom okolí, sa zdá, že nie je o veľa úspešnejší. Aby som bol presnejší, tak priemerný používateľ Google+ strávi mesačne na tejto sieti niečo pod 7 minút, pričom konkurenčný Facebook sa môže pochváliť číslom z úplne inej ligy – 6 hodín a 44 minút.

Prečo by som teda mal používať Google+ na Slovensku pre seba alebo svoju firmu?

1. Google+ má budúcnosť

Napriek tomu, že Google vie, že to na tejto sieti zatiaľ moc nežije, zjavne má veľkú nádej a dôveru v Google+. Aby sa vyhol porovnávaniu s Facebookom alebo Twitterom, ako som to urobil pred chvíľou aj ja, definoval Google+ ako „sociálnu platformu spájajúcu všetky naše služby”. Stále ho prevádzkuje a vyvíja a ak vydrží dosť dlho, Google+ svoju konkurenciu môže potopiť práve svojou húževnatosťou. Toto je obzvlášť nápadné v čase, kedy Facebook príspevky nemajú dosah a Twitter je na Slovensku stále v plienkach. Dovolím si predpovedať, že Twitter nikdy nedosiahne popularity ako v Spojených štátoch a jeho funkciu sčasti naplní na Slovensku práve Google+

Dnes, roky potom, ako sa začalo nahlas hovoriť o neúspechu Google+, je už zjavné, že Google našiel tejto platforme stabilné miesto.

Google Plus je dnes predovšetkým sociálna sieť, ktorá spája ľudí na základe ich záujmov, vášne či profesie.

Ukázalo sa, že to, čo zaručí Google+ ďalšiu budúcnosť, sú komunity a okrajovo zbierky. Stránky z Google Plus naoko zmizli (nie však úplne) a pridali sa udalosti.

Sila Google+ je v záujmových komunitách, niečo ako Facebook Groups, kde sa stretávajú ľudia na základe svojich vášní, ako napr. fotografovanie (všetkého druhu), hudba (všetkých žánrov), príroda, technológie, atď… Práve v týchto komunitách máte zadefinované cieľové skupiny a vašich nových potenciálnych zákazníkov. Čím skôr sa zapojíte a začnete s nimi zdieľať hodnotný obsah, tým väčšiu konkurenčnú výhodu získate do budúcna.

Navyše na Google Plus sa okrem bežných používateľov, „ľudí“ nachádzajú aj „stránky“, tzv. „Brand Pages“. Práve na tieto Brand Pages sa transformovali bývalé Google+ stránky. Pomocou nich môžete spravovať stránku svojej firmy na Google+, pričom bude prepojená s profilom na Google mapách.

Profil firmy na Google maps sa vytvára a spravuje cez rozhranie Google My Business = Google Moja firma.

Google Plus stránka toho istého profilu sa spravuje cez rozhranie Google Plus, resp. Brand Accounts.

Zložený-minulý-čas-od-Drunken-Photographer

Ak niečo hľadáte na mape, asi používate Google Maps. Predbehnite svoju konkurenciu a buďte tam skôr.

2. SEO: Google+ vás dostane vyššie vo vyhľadávaní

Asi neočakávate, že by Google+ nebol zvýhodnený vo vyhľadávaní od firmy, ktorá ho prevádzkuje, práve naopak. Google+ profily dosahujú vysoké pozície vo výsledkoch vyhľadávania a obsah, ktorý zdieľate cez tento kanál, je okamžite indexovaný. Ak je používateľ prihlásený do svojho účtu Google, obsah zdieľaný v jeho Google+ „kruhoch” je mu prioritne servírovaný aj cez tradičné Google vyhľadávanie. Pridajte k tomu fakt, že obsah populárny na Google+ má lepšie pozície vo vyhľadávaní aj pre používateľov, ktorí nie sú prihlásení do svojho Google účtu. Google totiž vo veľkej miere ráta vo svojom hodnotiacom algoritme pre výsledky vyhľadávania miestnu obdobu „páči sa mi” tlačidla (tzv. „+1”) a zdieľanie v rámci Google+.

3. Dôveryhodnosť vďaka platforme od Google

Milióny ľudí dôverujú Googlu tým, že používajú Gmail. Dávajú mu tak k dispozícii ich najcitlivejšie dáta, čo potvrdzuje, že Google je veľmi dôveryhodná firma. Určite viac ako Facebook. A ak si založíte firemnú Google+ stránku a overíte ju pomocou PIN kódu, ktorý vám príde poštou, dostanete navyše aj odznak „Overená miestna firma” a môžete sa tešiť ešte väčšej dôvere.

Reštaurácie v Bratislave v Googli

4. Google+, Google Moja Firma a ich integrácia s Google Maps

Chcete, aby sa vaša firma zobrazovala potenciálnym návštevníkom priamo na Google Maps? Stačí si založiť „Overenú miestnu firmu” na Google Moja firma, čo je služba spojená s Google+ a vaše šance na zobrazenie priamo na mape sa prudko zvýšia. Navyše, keď vyhľadávate určitú službu v rámci určitého mesta, Google vám aj v normálnych výsledkoch vyhľadávania naservíruje obsah z Google Moja firma. Nezáleží pri tom, či je návštevník prihlásený do svojho Google účtu alebo nie. Ak si chcete upraviť to, čo sa pre vašu firmu zobrazuje na Google maps, už nemáte inú možnosť, ako si založiť účet Google Moja firma prepojený s Google+ firemnou stránkou. Kedysi tieto služby fungovali samostatne, teraz ich Google zlúčil.

estauracie bratislava v Google Search

5. Recenzie na Google Moja Firma profiloch sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania

Ak máte Google Moja Firma profil, vaše recenzie od používateľov Google priamo ovplyvňujú vaše pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Recenzie sa zvyknú v profile firmy na Google Maps zobrazovať už vtedy, keď sú tri. Navyše, ak máte aspoň 150 recenzií, ich hviezdičkové hodnotenie sa zobrazí aj v klasických výsledkoch vyhľadávania Google, a to v prípade, že inzerujete cez reklamy Adwords, čo vám môže získať viac relevantných návštevníkov. Pred redizajnom Google+ v novembri 2015 sa tieto recenzie zobrazovali aj na Google+ stránkach daných profilov, dnes to je už len na Google mapách a vo výsledkoch vyhľadávania Google.

Reštaurácia Modrá hviezda Bratislava

 

6. Integrácia s ostatnými službami od Google Youtube, Picassa, Google Drive,…

Ak by ste si chceli dnes založiť nový účet na populárnych službách, akými sú napr. Youtube alebo Picassa, budete mať veľký problém, ak tieto služby nebudete chcieť využívať s Google+. Google+ je jednoducho integrálna súčasť Google účtu a aj keď sa mu dá vyhnúť, je zásadne pohodlnejšie využívať ho ako svoju identitu pri správe ostatných služieb od Google.

7. Funguje dobre

Mnohým sa síce Google+ na prvý pohľad nepáči, prípadne sú zmätení z jeho rozloženia, pravda ale je, že je postavený veľmi dobre a funkčne. Obsahuje funkcie známe z Facebooku, ako sú označovanie, že sa mi niečo páči, zdieľanie, komentáre priamo pod príspevkom, záujmové komunity a označovanie používateľov. Tieto prvky kombinuje s prvkami známymi zo siete Twitter, ako je sledovanie účtov, ktoré vás nepoznajú, a používanie hashtagov. Toto všetko korunuje intuitívne spravovanie vzťahov s inými ľuďmi (kategorizovanie) cez tzv. „kruhy” a možnosť hovorov či videohovorov (aj konferenčných) zadarmo cez „Hangouts”, rovnako dobre ako napr. cez Skype.

Ako si zaregistrovať firemnú Google+ stránku

Odporúčam založiť si na Google „Overenú miestnu firmu”, pretože s týmto typom stránky máte najväčšiu možnosť zobrazovať sa na Mapách Google. Budete potrebovať jedno telefónne číslo, na ktoré vám príde overovací kód na váš nový Google účet (ak si ho potrebujete založiť) a fyzickú adresu so schránkou, na ktorú vám príde poštou pohľadnica od Google s overovacím kódom pre vašu firmu.

1. Založte si Google účet alebo sa prihláste do svojho účtu

Ak už máte Google účet, prihláste sa. Ak ešte nie, vytvorte si ho podľa tohto návodu.

  1. Vyplňte formulár na https://accounts.google.com/SignUp.

    Vytvorenie-uctu-Google


  2. Overte si účet cez sms.

    Overenie-Google-uctu-cez-telefon


  3. Môžete si zvoliť, či si vytvoríte aj osobný verejný Google+ profil a cez ten budete spravovať svoju firemnú stránku, alebo sa zaobídete zatiaľ bez neho.

    Vytvorte si verejny profil g+

2. Nájdite alebo vytvorte profil svojej firmy na Google Moja firma

Keď ste prihlásení, prejdite na https://www.google.sk/intl/sk/business/ a kliknite na „Začať”.

  1. Otvorí sa vám mapa, kde v ľavom hornom rohu zadáte názov alebo adresu firmy, a tak vyhľadáte, či už existuje profil vašej spoločnosti. Google vám bude navrhovať podobné názvy.

    Moja Firma na Googli


  2. V prípade, že meno vašej spoločnosti nie je jednoznačné, v minulosti ste ho menili alebo ste sa sťahovali, vyhľadajte rôzne jeho alternatívy.

    Výber firmy na Google Moja Firma


  3. Zvoľte nájdenú firmu, ktorá sa zhoduje s vašou, alebo pridajte svoju firmu, ak sa žiadna nezhoduje.

  4. Zadajte detaily a vytvorte Google Moja Firma profil.

    Pre-vytvorenie-profilu-firmy-je-potrebne-vytvorit-ucet-Google-plus


  5. Nechajte si poštou poslať overovací kód.

  6. Počkajte, kým vám príde poštou pohľadnica s kódom, väčšinou do 14 dní.

  7. Zadajte PIN a spravujte svoju stránku na https://business.google.com/manage/#/list.

    Firma na Google Plus

Máte problémy s vytváraním overenej Google Moja Firma stránky pre vašu firmu? Podeľte sa s vašimi skúsenosťami, radi vám poradíme v komentároch nižšie.