Google Discovery kampane sú dnes zaujímavým doplnkom v rámci marketingového mixu. Najneskôr do marca 2024 však tento typ kampaní bude minulosťou, keďže dôjde k ich aktualizácii na kampane s názvom Demand Gen. Čo táto zmena prináša? 

Nové kľúčové vlastnosti 

Demand Gen kampane budú obsahovať oproti Discovery viac formátov. Okrem doteraz využívaných formátov (Gmail, Discovery feed a YouTube feed) sa kampaň rozšíri o YouTube Shorts a In-Stream.

Veľkým benefitom je aj fakt, že budeme môcť opäť využívať tzv. lookalike publiká, teda podobné publiká vytvorené na základe už vytvorených a nazbieraných segmentov v reklamnom účte (napr. nakupujúci za posledných 180 dní).

Nižšie v tabuľke môžeme vidieť všetky plánované zmeny:

Google Discovery končia. Nahradí ich nový typ kampaní Demand Gen

Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer/13859703?hl=en

Beta verzia

Novú, aktualizovanú kampaň môžete vyskúšať v predstihu už dnes. Stačí sa prihlásiť cez tento formulár a vaša aktuálna Discovery kampaň sa aktualizuje na nový typ kampane. Pokiaľ ale beta verziu neplánujete testovať, určite je dobré poznať míľniky v rámci tejto zmeny:

  • August 2023 – dostupná beta verzia po prihlásení sa cez formulár.
  • Október 2023 – Demand Gen budú dostupné pre všetkých inzerentov.
  • Q1 2024 – všetky Discovery kampane, ktoré ešte nebudú aktualizované na Demand Gen, budú postupne prepínané na tento nový typ kampaní.