1Google Alerts je služba, ktorá vás prostredníctvom pravidelných mailov informuje o výskyte dopredu vybraných slov na internete. Ako sa dá táto služba využiť pre potreby SEO?
Nastavenie tejto služby je veľmi jednoduché. Ako prvé si treba zadefinovať kľúčové slová, ktoré chceme monitorovať. Môžu to byť napríklad kľúčové slová na ktoré optimalizujete váš web, ale aj názov vašej firmy alebo webu. Sledovať môžete samozrejme aj svoju konkurenciu :). Kľúčové slová sa dajú monitorovať na blogoch, diskusných fórach, videách alebo v správach. Nastaviť si môžete aj intenzitu posielania reportov – pri každom výskyte, raz denne alebo raz týždenne. Správy múžete odoberať aj cez RSS.
Ako môžeme túto službu využiť pri optimalizácii webových stránok a pri reputačnom manažmente? Existuje niekoľko možností:

1. Objavovanie tematicky podobne zameraných blogov, s ktorými si môžete vymeniť spätné odkazy.
2. Komentovanie na týchto blogoch – kvôli umiestneniu spätného odkazu a kvôli budovaniu vzťahov s bloggermi.
3. Získanie inšpirácie pre vašu stránku a udržiavanie si prehľadu v danej oblasti.
4. Monitorovanie prípadných negatívnych reakcií na vašu firmu alebo web (viac info o online reuputačnom manažmente na reputation.sk).
5. Sledovanie konkurencie – na ktorých weboch sú aktívni, o čom píšu alebo čo o nich píšu iní.

Google Alerts je užitotočný doplnok, ktorý ponúka viacero možností na využitie. Je len na vás, ako ho budete používať.