Google a odkazujúce kľúčové slová
Google a jeho zmeny vo vyhľadávačoch sú obľúbenou témou nielen na našom blogu, ale vyvolajú vždy veľký ohlas v celej SEO komunite. Pred mesiacom sa Google zaviedol zmenu, ktorá spôsobila že užívatelia prihlásený cez SSL v Google Accounts nebudú odosielať dáta o kľúčových slovách, na ktoré klikli vo výsledkoch vyhľadávača. Hneď po oznámení tejto zmeny sa začalo objavovať množstvo kritických článkov, ktoré túto zmenu neprívitali s nadšením. V čom bol najväčší problém? Tieto údaje o kľúčových slovách sú doležitým zdrojom informácií o vašich návštevníkoch a bez nich nedokážete tak presne určiť, čo užívatelia vyhľadávajú a z akých kľúčových slov sa dostali z vyhľadávača na vašu stránku. Google tvdil, že zmena bola vykonaná s cieľom ochrániť súkromie užívateľov a ovplyvní len malé percento z celkového objemu dát (do desať percent). Následne sa ozvali prevádzkovatelia webov, ktorí prišli s oveľa vyššími čislami – v niektorých prípadoch viac ako 20%.
Vo VISIBILITY sme boli zvedaví, aká je situácia na Slovensku a o koľko narástol počet týchto neznámych odkazujúcich slov, ktoré sú v Google Analytics označené ako (not provided). Monitorovali sme 10 domén a tu sú zoradené výsledky:
1. +5,37%, 2. +3,63%, 3. +2,72%, 4. +2,33%, 5. +1,78%, 6. +1,1%, 7. +0,78%, 8. +0,72%, 9. +0,63%, 10. +0,43%
Môžete teda vidieť, že zmeny sa u nás neprejavili až tak dramaticky ako v zahraničí a počet neznámých kľúčových slov sa v priemere zvýšil z 0 na pár desiatok. Spôsobené je to pravdepodobne tým, že veľa užívateľov u nás ešte nepoužíva zabezpečené SSL pripojenie . Sme zvedaví, ako sa bude situácia v budúcnosti vyvíjať , či už u nás alebo v zahraničí.