facebook logoSociálnu sieť Facebook hádam netreba nikomu predstavovať. Veď už aj na Slovensku má takmer každý piaty občan otvorený účet na tejto najnavštevovanejšej sociálej sieti na internete. Spoločnosti už dávno objavili obrovský marketingový potenciál, aký má komunita o 350tich miliónov ľudí. A pritom sa toto číslo zvyšuje o ďalšie milióny každý týždeň.

Reklamný a marketingový potenciál Facebooku sa naplno využíva pochopiteľne aj v našich končinách. Vytvárajú sa firemné profily, fanstránky a tlačia sa veľké peniaze do platených PPC reklám, ktoré sú súčasťou Facebooku.

Sieť Facebook má nepochybne na slovenskom internete ešte veľa potencionálnych užívateľov, pretože ako sme v úvode spomenuli, zatiaľ ho využíva asi pätina populácia, pritom toto číslo môže v budúcich rokoch dosiahnuť aj 50% z populácie, teda asi vyše dva a pol milióna ľudí. To už je pekná masa aj na naše končiny. Lenže čím viac ľudí, tým viac záujmov, koníčkov a na druhej strane firiem, ktoré si chcú týchto ľudí získať pre svoj biznis, čo v konečnom dôsledku bude znamenať ešte väčší počet profilov a rôznych skupín. Viete si to vôbec predstaviť? Veď už v dnešnej dobe určite dostávate desiatky pozvánok do rôznych skupín od výmyslu sveta, aplikácií a hier a človeka to určite po čase začne otravovať a v konečnom dôsledku môže mať takáto forma propagácie aj negatívny dopad.

Keď už sme načali tému negatívnej reklamy na Facebooku, tu je niekoľko príkladov, ako sa vedia spojiť sily Facebooku proti snahám marektingových stratégov:

  • Politici majú svojich priaznivcov ako aj odporcov, ktorí sa častokrát neboja vyjadriť svoj názor aj pomocou sociálnych sietí, ako v tomto prípade proti premiérovi Ficovi

Aby však tento článok nevyznel pesimisticky, musíme spomenúť na opačnú stranu aj veľmi úspešné kampane, ktoré sa v poslednom období Facebookom šírili:

A o to, že vytváranie skupín a aktivita ľudí v tomto smere má stále svoj význam, svedčia aj počty fanúšikov vo vybraných skupinách:

Ako sme už napísali, je len otázkou času, kedy podobné aktivity ľudí omrzia, ale tento čas môže trvať niekoľko rokov a bola by naozaj škoda, keby ich Váš biznis premrhal svojou nečinnosťou na Facebooku.