Spoločnosť Searchmetrics zverejnila zaujímavú štúdiu o faktoroch, ktoré ovplyvňujú pozície vo vyhľadávači Google.

Celá štúdia je rozdelená do viacerých čatí (on-page SEO, spätné odkazy, sociálne siete a iné). Dáta boli získané v USA, ale väčšina faktorov platí alebo skôr či neskôr bude platiť aj na našom trhu.

Pozrime sa na najzaujímavejšie faktory:

On-Page SEO

– kľúčové slovo v názve domény už nie je výhoda, výnimkou sú brandy
– umiestnenie kľúčového slova v titulku, H1 a meta description je stále dôležité
– neexistuje žiadny ideálny počet alebo percento kľúčových slov v texte
– oveľa dôležitejší faktor je dĺžka textu
– kľúčové slovo v titulku by malo byť umiestnené na začiatku
– na dĺžke záleží aj pri titulkoch a URL – čím kratšie, tým lepšie
– rýchlosť načítania stránky je čoraz dôležitejšia
– rovnako dôležité je aj vnútorné prelinkovanie
– prepojenie stránky s Google+ zatiaľ nemá pozitívny efekt na pozície

Spätné odkazy

– celkový počet spätných odkazov je stále dôležitý
– rovnako aj rôznorodosť spätných odkazov
– to znamená, že aj nofollow odkazy majú význam
– príliš veľa odkazov s rovnakým textom je neprirodzedný odkazový profil
– odkazové portfólio treba diverzifikovať (brandové slová, URL, nofollow, odkazy z viac slov)

Sociálne siete

– odkazy zo sociálnych sietí su opäť dôležitejšie ako pred rokom
– nikoho asi neprekvapí dôležitosť odkazov z Google+
– stránky sa môžu zobrazovať na vysokých pozíciách iba vďaka sociálnym sieťam

Celú štúdiu si môžete stiahnuť na stránkach Searchmetrics.