Zamýšľali ste sa už nad tým, ako môžete pomocou PPC zistiť, v akom stave je váš web? V tomto článku nájdete pohľad, ako sa dajú využiť informácie z kampaní typu DSA – Dynamic Search Ads (dynamické reklamy vo vyhľadávaní) pri zlepšovaní vášho webu.

DSA – dynamické reklamy vo vyhľadávaní sú reklamy, kde sa nadpisy generujú na základe obsahu webu. Tento typ kampaní je určený predovšetkým pre klientov, ktorí majú stabilnú a širokú ponuku služieb alebo produktov.

Ako fungujú DSA?

Základom DSA je obsah vášho webu. AdWords automaticky generuje nadpis reklamy podľa obsahu webovej stránky, na ktorú smeruje reklamu. Na jazyku sa nám vynára otázka, podľa čoho sa generuje nadpis DSA reklamy? Ktorý SEO On page parameter použije AdWords na nadpis? Je to „title”, „h1”, „description”, prípadne iný parameter? Hľadajme odpoveď na tieto otázky. Jediné, čo nám je Google ochotný prezradiť je, že nadpis v DSA má 68 znakov. Bežne má titulok v PPC kampaniach 25 znakov. Je skvelé, že pri DSA kampani máme o 43 znakov viac na zaujatie klienta. Pri nastavovaní SEO parametrov webu si pamätajme, že prvých 68 znakov parametra môže byť nadpis reklamy v DSA.

Kampane DSA môžete cieliť na:

  • všetky webové stránky,
  • kategórie – AdWords použije index vašej webovej lokality v organickom vyhľadávaní Google,
  • URL adresy,
  • názov stránky,
  • špecificky obsah stránky.

dsa-visibility

Zdroj: Google Partners Pomocník

 

Hľadané výrazy

Máte širokú ponuku produktov a neviete, na ktoré máte zamerať PPC reklamu? Dr. DSA vám poskytne zoznam vhodných typov, navyše viete, aký nadpis zaujal návštevníkov. Taktiež zistíte, na ktorých stránkach prišlo ku konverziám.

Aké úskalia majú DSA kampane pri cielení na základe URL adries?

Musíte byť opatrní, keďže nerozhodujete o konkrétnej vstupnej stránke pre reklamu. AdWords vstupnú stránku určuje sám na základe indexu vašej webovej lokality. Praktický dôsledok – kampane DSA môžu použiť všetky zaindexované URL adresy. Takže ak nemažete staré URL adresy, musíte mať prepracovanú stránku 404, aby ste neprichádzali o konverzie. Pokiaľ máte URL na konkrétny špecifický produkt, ktorý už neexistuje, a vaša stránka sa podieľala malým % na návštevnosti webu, môžeme ju pokojne vymazať.

Ostatné nastavenia kampaní DSA

Pri DSA kampaniach môžeme využiť všetky možnosti rozšírení reklám, ktoré používame pre reklamy vo vyhľadávaní. Trocha obozretnejšie treba pristupovať k „Odkazom na podstránky”, tu si musíme dať pozor na relevanciu odkazu. Samozrejmosťou je možnosť nastavenia ceny pre mobilné zariadenia. Pri DSA môžeme cieliť aj podľa kľúčových slov.

Prečo využiť služby Doktora DSA?

„Dr. DSA” umožní rýchlo analyzovať náš web. Pustite kampaň na „všetky” url adresy, sledujte tieto parametre:

  • hľadaný výraz,
  • titulok,
  • kategóriu,
  • názov vstupnej stránky,
  • URL koncovej stránky reklamy.

Samozrejme, v prehľadoch je dobré sledovať obvyklé výkonnostné KPI kampane.

Pri nastavení kampane uvidíte, či vám AdWords ponúkne výber „kategórií”. Neponúkol vám žiadne možnosti? Nič sa nedeje. Je potrebné preveriť, či sú nastavené správne pravidlá na kanonizáciu URL adries, prípadne sa zamyslieť nad správnou indexáciou obsahu webu.

Ako ste spokojní s titulkom a vstupnou stránkou? Nie veľmi? Doktor DSA vás rýchlo upozorní na choroby, ktorými trpí váš web. Dostanete objektívne informácie o stave vášho webu na základe informácií poskytnutých Googlom.

Ako vidíte, pomerne rýchlo môžete otestovať váš web či sekciu webu. Smelo na DSA kampane!