rozvrhSelf management a takzvaný time management sú veľmi dôležité súčasti každého zamestnania. Ak robíte SEO, platí to dvojnásobne, kedže činností a povinnosti je naozaj veľa. Preto krátky rozvrh činností počas dňa určite nezaškodí.

Či už komunikujete s klientami, reportujete svoju prácu, hľadáte nových zákazníkov, odpovedáte na potencionálne emaily, budujete spätné odkazy, to všetko znamená v praxi desiatky emailov denne a pokiaľ chcete pôsobiť profesionálne a zákaznícky orientovane, je dobré, ak na ne odpovedáte pravideľne. Práve preto musí byť súčasťou vášho každodenného kalendáru kontrola emailov, pokiaľ možno niekoľkokrát za deň. Keď to mám vyjadriť štatisticky, dobrých 20% z dňa SEO špecialistu predstavujú emaily.

Ak chcete svoj den využiť čo najefektívnejšie, snažte sa počas iných taskov emailového klienta vypínať, inak to dopadne tak, že sa emailov budete venovať väčšinu dňa a na ostatné činnosti neostane dostatok času.

Keď už máme rozdelené čítanie emailov, môžeme si alokovať čas aj pre samotnú „manuálnu prácu“. Pod týmto pojmom nemyslíme len budovanie spätných odkazov, vytváranie microsites, písanie článkov či návrh on page úprav webu, ale aj kontrolu aktuálneho stavu, pozícií, návštevnosti webu či úpravu plánu pre optimalizáciu.

Tiež netreba zabúdať na konkurenciu, sledovanie ich aktivít a samozrejme podľa toho reagovať.

Denné aktivity SEO špecialistu ale nie sú len o práci a emailoch, treba hlavne čítať, testovať, jednoducho zapájať sa do života komunity a najnovších trendov vo svete optimalizácie a vyhľadávačov. Čítajte blogy, autoritatívne stránky, výskumy, sami si robte pokusy (samozrejme nie na klientských weboch :-)), testujte a optimalizujte. SEO sa veľmi rýchlo mení a vyvíja, preto ak zostanete pozadu s vedomosťami, stratíte kontakt s najlepšími.