Po prečítaní nadpisu si poviete „ach, len ďalší článok o Pokémon GO!” Ale je to úplne inak. Tento článok vám priblíži, prečo ho my accounti vôbec hrať nemusíme…

1) Musíš chytiť všetkých…

…pokémonov. Nie! Account má plné pokélopty iných vecí. Pri každom zadaní treba najprv pochytať ľudí. Grafika na neľútostné súboje s umiestnením loga, copywriter zas má dobrý textový útok, no a ako záloha sa vždy hodí programátor.

Ale kým pri Pokémon GO sa tu niekde s chytaním končí, account s ním pokračuje. Nikdy totiž netrénuje sám a zakaždým tak zvádza ťažké súboje o meeting roomy a o vhodné termíny všetkých zúčastnených.

Tip profesionálneho trénera: Voľné termíny nikdy nehľadaj štýlom „kedy môžete?” Garantujem, že pri desiatich ľuďoch dostaneš 10 rôznych odpovedí. Ak to máš v malíčku a si veľký šéf, urči jeden fixný termín (samozrejme, po naštudovaní kalendárov tvojich kolegov). Ak chceš byť demokratický, daj na výber z 2 –3 možností. Nikdy to ale nenechávaj otvorené.

2) Na každý súboj vyberáš vhodných Pokémonov kolegov

Tak, ako Pokémoni, aj kolegovia majú špecifické danosti a zručnosti. Že je niekto expert vo svojej oblasti ešte neznamená, že miluje rozprávanie pred ľuďmi a naopak. Preto dobrý tréner vždy zvažuje, koho na súboj (meeting s klientom) vezme.

Okrem týchto dlhodobých vlastností je dôležitá aj aktuálna kondícia kolegu. Aj veľký profesionál môže mať v súboji problém, keď má zlý deň. Preto si dobrý tréner vždy pred súbojom overí, či sú jeho zverenci v tej najlepšej možnej kondícii.

Tip profesionálneho trénera: Ak zistíš, že nikoho vhodného poruke nemáš, nevešaj hlavu. Niektoré súboje zvládneš aj sám, nechaj si ale od kolegov pripraviť nepriestrelné argumenty a daj si ich na papier. Ver mi, ak ich budeš mať len v hlave, v kľúčovom momente si na ne nespomenieš.

3) Nachodíš sa

Pokémon GO vraj pre americké deti v otázke pohybu urobilo viac ako všetky zdravotnícke programy dokopy. Môže byť. Ani dobrý account ale stále nesedí na stoličke. Niekedy totiž treba ísť za súbojom poriadne ďaleko.

Väčšinou stačí premiestnenie v rámci mesta, niekedy to chce ale zmeniť aj to a niekedy príde aj k zmene štátu. Tu si ale treba priznať, že na rozdiel od trénerov Pokémon GO môžu accounti častejšie využiť rôzne dopravné prostriedky.

Tip profesionálneho trénera: Stretnutia mimo kancelárie sa snaž združovať do skupín podľa času a miesta. Príklad z Bratislavy: keď máš stretnutie o 9:30 v Eurovei, daj si ďalšie o 10:30 s niekým, kto sídli v CBC. Dúbravku si nechaj až na ďalší deň. 😉

4) Mobil stále v ruke

Pokémon GO zvýšil predaje power bánk o niekoľko percent. Pýtaš sa, kto ich kupoval doteraz? Správne, accounti! Nie vždy sa dá nabíjať v aute či pri počítači a mobilný account je dobrý account. Respektíve, iný ani nemôže byť.

Dá sa na to pozrieť aj z druhej strany: ak sa už teraz nevieš odtrhnúť od mobilu, staň sa accountom. Všade budeš môcť rozprávať, že nie si závislý, to len pracuješ.

Tip profesionálneho trénera: Automatizácia. Existuje veľa šikovných nástrojov, ktoré ti napríklad vedia zapísať termín spomenutý v maile priamo do kalendára. Využívaj ich – ušetríš baterku.

5) Makáš, aby projekty išli na ďalší level

No a celé to zakončíme tým najdôležitejším – obrovskou radosťou z každého nového levelu. Ale nerozvíjaš virtuálnu postavičku seba samého. Nie, tebe pred očami rastie celý projekt.

Je potom jedno, či ide o obrovskú kampaň alebo drobný webík. Dobrý account má radosť z každého postupu. A, samozrejme, časom sa učí, aby nabudúce rástol ešte rýchlejšie. Tak, ako dobrý tréner Pokémon GO.

Tip profesionálneho trénera: Nezabúdaj, že za úspechom nestojíš sám. Pochvalný mail celému tímu po skončení projektu ťa nič nestojí, ale dokáže tvojim zverencom neskutočne doplniť štatistiky výkonnosti.