PPC je často označovaná ako jedna z najvýhodnejších foriem internetového marketingu. V tomto článku by som chcel poukázať na chyby, ktoré možno nepatria k tým najväčším, ale stále sú to zbytočné chyby, ktorých odstránenie trvá pár minút a výsledok v podobe zvýšenia CTR či priamo konverzie stojí za to.

Pri PPC reklame máte len okolo 95 (Google Adwords) až 160 (Facebook) znakov na upútanie pozornosti Vášho potenciálneho zákazníka + samozrejme obrázok (Facebook, E-target). Pre niektorú firmu či e-shop, to môže byť dostačujúci priestor, pre iných ani zdaľeka nie. Dajte si veľmi záležať na tom, čo do týchto pár viet napíšete, aby ste sa neschýlili len k vymenovaniu čo najväčšieho počtu kľúčových slov, ktoré súvisia s Vaším podnikaním, tak ako sa to stalo napr. pri týchto reklamách:

Ak hovoríme o dôležitosti tých pár viet, určite by sa nemalo stať, že niektorá veta zostane

… nedokončená

Inzerát musí zaujať! V opačnom prípade získate slabé CTR, prestanete sa zobrazovať, resp. budete musieť ponúknuť vyššiu sumu za klik. Veta: „Pozrite si našu širokú ponuku tu“ zákazníka asi nezaujme.

PPC inzerát je aj Vaša vizitka, nepodceňujte diakritiku a gramatiku!

A hlavne, texty píšte zrozumiteľne …

Dajte si pozor aj na automatické dopĺňanie slov bez diakritiky!

Nesnažte sa získať zákazníka za každú cenu, dokonca aj za cenu klamania či „upravenia reality“. Ak raz v reklame uvediete 90% zľavu tak zákazník ju po kliknutí na inzerát aj očakáva.

Po kliknutí na túto reklamu sa otvorí stránka. Okrem toho, že ponúkaná zľava je max. 70%,  ste sa hneď po kliknutí na zaujímavý inzerát dostali na stránku, kde sa máte hneď zaregistrovať.

Možno sa Vám tieto chyby zdajú ako banality, ale pri PPC kampani Vás každá chyba stojí peniaze, ktoré môžete investovať efektívnejšie, hlavne ak opravenie týchto chýb trvá pár minút.

 

Článok napísal Michal Kráľovič