ChatGPT spúšťa svoj vlastný prehliadač s názvom Atlas
ChatGPT 21. októbra 2025 oficiálne oznámil spustenie nového prehliadača, ktorý ponesie názov Atlas a v čase vydania je dostupný len na zariadeniach Apple so systémom macOS.
Čo zatiaľ vieme o ChatGPT Atlas?
Agentúry BBC a Reuters vo svojich nadpisoch uvádzajú, že nový prehliadač vzniká ako pokus o vytvorenie serióznej konkurencie Googlu. OpenAI, firma ktorá stojí za ChatGPT a ich novým prehliadačom, sa v komunikácii skôr sústredí na zvýšenie personalizácie a zlepšenie výsledkov tým, ako daný prehliadač funguje.
Atlas by mal pôsobiť ako prirodzená evolúcia k ChatGPT, keďže prehliadač je postavený na základoch tohto jazykového modelu a dokonca si pamätá históriu komunikácie v klasickom chatovacom rozhraní. Zapnutie tejto funkcie sľubuje presnejšie výsledky a tiež pokročilé vyhľadávania, napríklad: „vyhľadaj mi všetky pracovné pozície, ktoré som si minulý týždeň prehliadal a urob mi z nich sumár“.
Prirodzene, táto funkcia nie je povinná, je možné si ju vypnúť a takisto vymazať históriu vyhľadávania.
Prehliadač by mal takisto obsahovať aj štandardné funkcie, na ktoré sú používatelia zvyknutí, ako záložky, automatické ukladanie hesiel alebo inkognito režim.
Atlas agent mode
Pre používateľov, ktorí majú platenú verziu ChatGPT (Plus, Pro alebo Business), bude dostupný aj agent mode, ktorý lepšie pracuje s dátami z prehliadača a umožňuje väčšiu automatizáciu, plánovanie eventov, rezervácie termínov a podobne.
Google tak nebude mať konkurenciu len k svojmu Chromu, ale tiež k funkcii AI Mode, ktorá bola na Slovensku a Česku spustená začiatkom októbra.
Pre koho je ChatGPT Atlas dostupný?
V tomto momente je Atlas bezplatne dostupný pre používateľov Apple zariadení s tým, že ak máte záujem o pokročilé funkcie agent mode, tak musíte mať jednu z platených verzií. Dátum spustenia prehliadača na iných operačných systémoch zatiaľ nebol zverejnený.
Čo to znamená pre online marketing?
Trend v online marketingu a konkrétne vo vyhľadávaní je naďalej jasný a skutočnosť, že miera umelej inteligencie bude čoraz vyššia, sa potvrdzuje aj týmto krokom. Používateľ bude mať nové možnosti vyhľadávania, ale tiež vykonávania konverzií a pre marketérov bude o to dôležitejšie pochopiť a merať, kde sa ich cieľová skupina nachádza a zamerať sa na viditeľnosť vo viacerých zdrojoch.