screenNejde o počet, ale o kvalitu, alebo ak chcete kvalita je lepšia ako kvantita. Aj takto sa dá v jednej vete zhrnúť princíp budovania spätných odkazov. Bohužial, stále málo ľudí si túto skutočnosť uvedomuje. Veľa „SEO firiem“ ponúka svoje služby na základe počtu odkazov, podobne veľa zákazníkov očakáva čo najväčší počet spätných odkazov, kde je teda problém?

Internetové fóra, blogy a dnes už dokonca aj weby na hromadné nakupovanie sú plné ponúk na výhodné balíčky budovania spätných odkazov, registrácií do stoviek katalógov a podobne, ak ste však aspoň trošku skúsenejší SEO človek viete, že toto nebude tá správna cesta. A čudujem sa aj zákazníkom, ktorých prioritou je počet spätných odkazov pred výkonnosťou a výsledkami.

Takže základom každého link buildingu je budovať relevantné a hlavne kvalitné odkazy. Kľudne môže mať Váš web 100tisíc odkazov, ale keď sú to všetko katalógové a tématicky veľmi vzdialené linky, vaša konkurencia nebude mať problém vás predbehnúť aj so zopár trustovými odkazmi z rovnakého prostredia, ako je odkazovaný web.

Znovu si uvedieme jeden konkrétny príklad, ktorý je dôlazom toho, že počet nie je všetko. Na českom Google je konkurencia na slovo „letenky“ pomerne veľká.  Letuska.cz vedie pred kralovna.cz a pelikan.cz.

letenky_googlecz

Až niekde na druhej strane výsledkov sa nachádza web aas.cz, ktorý však počtom odkazov hravo zdolá aj viacero webov z prvej desiatky. Keď sa však podrobnejšie pozrieme na portfólio týchto odkazov zistíme, že väčšina z nich sú z webov, ktoré nemajú s cestovaním a lietaním vôbec nič spoločné a dosť často sú tieto odkazy umiestnené na podozrivo podobných weboch (dokonca aj s rovnakými IP adresami) alebo partnerských sekciách týchto webov.

screen

Myslím si, že záver z toho si každý dokáže utvoriť sám.