S klientom Dr. Max sme zahájili spoluprácu na začiatku roku 2023. Úlohy boli jasné – učesať rozsiahly blog a priniesť mu slávu, na ktorú bol predurčený (a ktorú si aj zaslúži). Preto sme pre klienta vytvorili obsahovú stratégiu, ktorá v kooperácii s kvalitnou prácou SEO špecialistov priniesla víťazstvo na European Content Awards 2024 aj zisk bronzového Digital PIE. A my pokračujeme ďalej.

Kto je náš klient?

Dr. Max je lídrom na trhu lekární na Slovensku; patrí medzi najobľúbenejšie slovenské značky a podľa prestížnej súťaže Mastercard je aj Obchodníkom roka 2024. V apríli roku 2024 tiež otvoril najväčšiu a najinovatívnejšiu lekáreň na Slovensku – Super Dr. Max, s ponukou viac ako 6-tisíc produktov, dermoporadenstvom či diagnostikou pleti a vlasov.

V súčasnosti značka pôsobí v 17 krajinách Európy a so svojimi 3-tisíc lekárňami je vedúcou značkou v strednej Európe.

Akým výzvam sme museli čeliť?

  • Ľudia na Slovensku majú tendenciu spoliehať sa na informácie z neoverených zdrojov a podliehať dezinformáciám. Bude pre nich alternatíva v podobe rád od odborníkov vítanou?
  • Zvládnuť rozsiahlosť a náročnosť témy zdravia, ako aj identifikovať všetky problémy na takej veľkej webovej stránke, akou je drmax.sk, bola veľká výzva.

Insight

V dobe, kedy majú ľudia na Slovensku tendenciu spoliehať sa na informácie z neoverených zdrojov a dôverovať babským receptom na populárnych fórach, chceme byť profesionálnou alternatívou k internetovým portálom a fóram. Na webe Dr. Max môžu čitatelia nájsť odpovede na otázky zdravia priamo od odborníkov – lekárov, lekárnikov a psychológov.

Hlavným špecifikom projektu bolo najmä oslovovanie žien ako cieľovej skupiny, ktorá e-shop Dr. Max navštevuje najviac.

Akú cestu sme zvolili?

  • Ako príčinu doterajších obmedzených výsledkov vo vyhľadávaní sme identifikovali nedostatočnosť SEO aktivít – preto sa naši SEO špecialisti pustili do riešenia problémov v podobe nefunkčných odkazov a chýbajúcich stránok. Vysoký počet nefunkčných prelinkov (tzv. 404 stránok) totiž zvyšuje mieru okamžitých odchodov z vášho webu a teda aj mieru potenciálnych zákazníkov, o ktorých sme prišli. 
  • Okrem toho sme analyzovali kľúčové slová pre najčítanejší blog na webovej stránke Dr. Max – BeautyClub. Ten otvára najmä témy krásy, poukazuje na úzke prepojenie so zdravím a podáva pomocnú ruku ženám – našej cieľovej skupine. Výsledky analýzy nám pomohli definovať problémy, ktoré ženy skutočne trápia. Aj napriek zaužívaným predsudkom to nebol nevhodný odtieň make-upu či akné. Bola to menštruácia, kvasinková infekcia a bolesť v podbrušku.
  • Vytvorili sme obsahovú stratégiu, ktorá definovala ďalšiu cestu Dr. Max vo forme odporúčaní pre tvorbu obsahu či dosiahnutie najlepšieho používateľského zážitku.
  • Pustili sme sa do prípravy článkov na základe redakčného kalendára.
  • Rozbehli sme proces rozsiahlej analýzy kľúčových slov podľa kategórií týkajúcich sa produktov internetovej lekárne Dr. Max.

Naše výsledky

  • Zvýšenie organickej návštevnosti o 36 % medziročne
  • Zvýšenie organických používateľov o 23 % medziročne
  • Nárast v počte kľúčových slov (na ktoré sa Dr. Max zobrazuje) o 27 %
  • Zvýšenie tržieb z organickej návštevnosti o 34 %
  • Nárast počtu konverzií o 32 %

Testimonial klienta

„Obsah vytváraný agentúrou Visibility nám pomohol dosiahnuť výborný výsledok v organickej návštevnosti a zvýšil celkovú kvalitu článkov, ktoré publikujeme. Z výsledku sa tešíme, a preto pokračujeme v spolupráci aj v roku 2024.“

Kristína Balážová

Content Specialist, Dr. Max Slovensko

Pozrite si našu case study