Keď chcete zvýšiť povedomie o svojej značke na Instagrame alebo potešiť svojich sledovateľov, jednou z top vecí je súťaž. Instagram má však pre tento druh contentu definované pravidlá a odporúčania, ktoré treba poznať a rešpektovať, aby vaša kampaň bola čo najúspešnejšia. 

Pravidlá súťaženia

Aby ste si nemuseli prechádzať množstvo maličkých písmenok, podmienok a právnych predpisov Instagramu, prinášame vám krátke zhrnutie toho najdôležitejšieho:

  • máte zodpovednosť za zákonné fungovanie vašej súťaže,
  • mali by ste zabrániť nepresnému označovaniu na fotkách,
  • súťaž nesmie pôsobiť dojmom, že je sponzorovaná alebo akokoľvek podporovaná  Instagramom,
  • Instagram vám so súťažou nepomôže, organizujete ju vy a na vlastné riziko.

Kompletné pravidlá si môžete prečítať tu, ale v zásade sa Instagram uisťuje, že viete, že nenesú zodpovednosť v podstate za nič. 🙂 Zaistí tiež to, aby o tom vaši sledovatelia vedeli.

Nezabudnite však pri súťažiach vypracovať presné podmienky súťaženia a umiestniť ich na web. 

Aké formáty súťaže môžete vytvoriť?

Prejdime teda od zákazov a nariadení k tvorbe súťaže. Existuje niekoľko typov súťaží, ktoré môžete usporiadať. Nižšie nájdete ukážku niekoľkých z nich, ktoré môžete použiť:

1. Like, koment, followovačka

Ide o jeden z najpopulárnejších spôsobov súťaženia na Instagrame. 

Princíp je jednoduchý: zverejníte fotku a v popise vyzvete ľudí, aby sa zapojili komentárom. Zároveň musí ísť o vašich fanúšikov, aby mali nárok na výhru.

Môžete ich tiež požiadať, aby v komentároch označili dôvod, prečo by mali vyhrať. Môžu rovnako označiť priateľa, s ktorým by sa o cenu podelili/ktorého majú radi (dôvodov, ktoré viete vymyslieť, je XY.  Získate tým nielen nových followerov, ale aj vysokú návštevnosť.

2. Označ priateľa

Tento typ súťaže je veľmi podobný tomu predchádzajúcemu. Rozdiel je v tom, že vyzývate k čo najväčšiemu množstvu označených kamošov, ktorí vás nemusia zákonite followovať. Proste čo najviac rozširujete svoju značku. Rozhodnutie o sledovaní však necháte na používateľoch.

Pri podobnej súťaži je vysoká pravdepodobnosť, že sa povedomie o vašej značke dostane ešte ďalej ako pri verzii č. 1. Zároveň prirodzene získate nových followerov.

Tento typ contentu môžete použiť aj bez súťaženia. Napríklad: ako post na Medzinárodný deň priateľov (naozaj existuje a oslavuje sa 30. júna). Stačí vyzvať na označenie top priateľov a máte o interakciu postarané. 

3. Obsah od používateľov

Tento koncept súťaže je z pohľadu usporiadateľa veľmi jednoduchý. Okrem návštevnosti a followerov vám prinesie aj obsah „zadarmo”. Princípom je požiadať publikum, aby vytvorilo obsah na svoju nástenku a označilo vás/použilo vami uvedený hashtag.

Príklad: ste firma s kozmetickými výrobkami a požiadate používateľov, aby zverejňovali fotky s #makeupodXY, čím sa zapoja do súťaže. Vďaka jednotnému hashtagu budete mať svoj obsah „pod jednou strechou”. Tieto fotky viete zároveň použiť aj na svojej stránke. Followeri vám tak vytvoria obsah aj návštevnosť.

4. Spolupráca

Ďalším skvelým spôsobom, ako rozšíriť svoje publikum, je spoločná súťaž s podobnou značkou.

Ak sa vydáte touto cestou, používatelia musia sledovať obe zapojené značky a až tak budú zapojení v súťaži. Týmto typom súťaže môžete naraz propagovať 2 značky.

5. Stories

Posledným typom súťaže sú súťaže prostredníctvom Instagram story. Princíp je opäť veľmi jednoduchý. Celá súťaž sa však odohráva cez story.

Keďže stories po 24 hodinách zmiznú, tento typ súťaže je o čosi viac časovo ohraničený. Váš brand sa aj napriek tomu jednoducho a rýchlo rozšíri ďalej. 

Teraz, keď už viete, aké možnosti súťaží ponúka Instagram, ostáva len jediné – vyhlásiť súťaž. Ktorý typ si vyberiete? Napíšte nám do komentárov na FB.