V roku 2014 sme sa venovali trom veľkým kvartálnym témam – content marketingu, reputačnému manažmentuvýkonnostnému marketingu. V poslednom kvartáli tohto roka budeme pomáhať všetkým, ktorí vlastnia alebo pracujú pre e-shop.

Počet a tržby e-shopov na Slovensku prudko rastú a nakupuje v nich stále viac spotrebiteľov. Podľa prieskumu, ktorý zverejnil porovnávač Heureka.sk v januári tohto roka, máme na Slovensku viac ako 7000 e-shopov, čo je o tretinu viac ako v predchádzajúcom roku. Potenciál trhu je oveľa väčší, v susednej Českej republike je ich až 37 000.

Neustále sa zvyšuje aj počet ľudí, ktorí v nich nakupujú. Podľa výskumu Mediaresearch Slovakia pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu za posledný štvrťrok v e-shope nakúpilo až 58 % internetových užívateľov.

Užívatelia v e-shopoch nielen nakupujú, ale ich aj verejne hodnotia. Na Heureka.sk mesačne pribudne až 70000 hodnotení e-shopov a toto číslo sa za posledné dva roky strojnásobilo.

Aj napriek týmto pozitívnym číslam sa stále stretávame s tými istými chybami, ktoré naše slovenské e-shopy opakujú. Konkurencia je veľká a ak sa chcete presadiť, tak musíte zákazníkom ponúknuť oveľa viac ako len najnižšie ceny.

Konverzný pomer slovenských e-shopov je veľmi malý, podľa Tomáša Kasmana z Google je na úrovni 1 %. To znamená, že zo sto návštevníkov vášho webu nakúpi iba jeden z nich. Tí ostatní nekúpia nič alebo nakúpia u konkurencie. Na porovnanie, priemerný konverzný pomer amerického e-shopu Amazon je na úrovni 10 %.

Priestor na zlepšovanie je teda obrovský, a to je aj dôvod, prečo sme sa rozhodli venovať tejto téme. Dôležité je to hlavne v tomto období, kedy sa blížia Vianoce, ktoré zvyšujú tržby e-shopov až o 20 – 30 %.

 

Akým témam sa budeme venovať?

O tom, čo by sa dalo zlepšiť na e-shopoch, by sa toho dalo napísať veľa. My sme vybrali deväť tém, ktoré sú podľa nás najdôležitejšie a ktoré by mal mať zvládnuté každý e-shop.

Tu sú:

1. Budovanie značky
Ako sa odlíšiť od konkurencie?
Prečo je dôležité budovať si brand?

2. Vzťahy so zákazníkmi
Ako si udržať zákazníka a ako s ním budovať vzťah?
Ako zvládať krízové situácie?

3. Content marketing
Ako zaujať aj v nudných odvetviach?
Ako vybudovať úspešnú obsahovú stratégiu s využitím persón a redakčného kalendára?

4. Komunikácia na sociálnych sieťach
Ako komunikovať na sociálnych sieťach?
Príklady úspešnej komunikácie e-shopov

5. On-page SEO
Prečo je dokonalé on-page SEO základ?
Ako optimalizovať váš e-shop?

6. PPC reklama
Ako si nastaviť AdWords kampaň?
Ako osloviť publikum na Facebooku?

7. Webová analytika
Dôležité metriky webovej analytiky pre e-shopy
Nákupné správanie a tok návštevníkov – prečo a kedy odchádzajú?

8. Conversion rate optimization
Optimalizácia nákupného procesu
Čo môžete A/B testovať vo vašom e-shope?

9. Email marketing
Ako (ne)posielať emaily, kedy a ako často ich posielať
Ako optimalizovať ich odosielanie

Články budeme zverejňovať postupne v najbližších týždňoch. Sledujte preto náš blog a sociálne siete.

Celú kvartálnu tému na záver spracujeme do bezplatného e-booku, ktorý si budete môcť stiahnuť na našom webe. Čakanie na články si môžete skrátiť prečítaním nášho posledného e-booku o výkonnostnom marketingu.