„A dá sa cez to predávať?“ Odpoveď na túto bežnú otázku klientov k FB komunikácii sa rokmi mení z nie na áno. Dopomohol k tomu aj nový formát reklám, ktorý sme vyskúšali sami na sebe.

Ešte síce nie sme v leveli plne natívnych e-shopov vnútri aplikácie, ale Lead Ads máme plne k dispozícii. V tomto článku sa pozrieme, na čo všetko sa dajú použiť, ako ich nastaviť a ako sme pri ich teste dopadli my.

Čo je Lead Ad?

Lead Ad je nový formát reklamy na Facebooku. Na rozdiel od tých súčasných nie je jeho cieľom engagement príspevku, like stránky či preklik na web, ale zber údajov o relevantných ľuďoch (=leadoch).

Fyzicky sa to deje tak, že priamo v prostredí Facebooku vytvoríte formulár, ktorý ľudia priamo na Facebooku vypĺňajú. Zbierať môžete až 18 údajov, ktoré vie FB predvyplniť sám, ak ich pozná z profilu (klasicky meno, vek, mail, mesto, telefónne číslo…) a 3 doplňujúce otvorené otázky. Samozrejme platí: čím menej toho chcete vedieť, tým viac ľudí bude chcieť formulár vyplniť.

Myslite na 2 špecifiká:

  • Keďže ide o ADS, za zobrazovanie vášho formulára budete platiť.
  • Zatiaľ sa Lead Ads zobrazujú len na mobiloch. To nie je veľkou prekážkou, keďže práve odtiaľ ide aj väčšina trafficu, každopádne sa ich pôsobnosť má rozšíriť.

Na čo je to dobré?

Záleží od vášho biznisu. Obecne sa dá povedať, že ak už teraz máte nejaký formulár na webe (alebo si viete predstaviť, že by ste ho mali), môžete jeho obsah preniesť na FB a získať tak viac ľudí. Automatické predvypĺňanie údajov a jednoduchosť určite tiež zaváži a získa vám nové leady.

Konkrétne použitie je na vašej fantázii. Od registrácie do newslettra, cez testovaciu jazdu a ochutnávky až po záujem o cenovú ponuku na novú strechu. Pri nastavovaní Lead Ads môžete využiť všetky možnosti cielenia FB reklám, takže publikum si nájdete.

Ako sme testovali my

Keďže naše produkty smerujú do B2B segmentu, orientovať naše FB Lead Ads komerčne by nemalo veľký efekt. Sústredili sme sa tak na naše druhé publikum: ľudí, ktorí nás ľúbia (či chcú ľúbiť, len o tom ešte nevedia). 🙂

Lead Ads sme teda zamerali na zber nových e-mailov do nášho newslettra. Sme skromní, stačilo nám meno a e-mail. Test trval nejaké dva týždne a vyčlenili sme na neho štedrý 50 eurový rozpočet. Výsledky nás potešili, ale o tom až potom.

Nastavujeme

Pre spustenie Lead Ads budete musieť navštíviť Power Editor. Kampaň a ad set sa nastavuje tak, ako ste zvyknutí z hociktorého iného facebookového formátu. Možnosti účtovania reklamy dostanete dve (automaticky riadený bid alebo fixnú maximálnu cenu za lead), platí sa ale vždy za impresie.

Zaujímavé to začne byť pri vytváraní kreatívy reklamy. Na prvý pohľad sa reklama zadáva ako klasický website click – obrázok, nadpis, popis, CTA button. Pribudlo ale tlačidlo na tvorbu formulára.

My sme v našom teste využili dva rôzne ad sety. Jeden sme cielili na špeciálne pripravené publikum (k tomu vám viac nepoviem 🙂 ) a druhý na našich fanúšikov. Sem dám jedno priznanie: pri našich fanúšikoch som zabudol vylúčiť tých, ktorých mail už máme. Som si istý, že kolegovia z PPC oddelenia by túto chybu nespravili, ale ja som len obyčajný smrteľník, ktorý sa hrá so sociálnymi sieťami a bol nadšený z novinky. 🙂 Mea culpa.

Sledujeme

Ako som spomínal, od ľudí sme chceli len meno a e-mail. Spočiatku bola badateľná akási nedôvera k novému formátu – ľudia reklamu videli, ale formulár zostal nevyplnený. Po približne dvoch dňoch sa ale vlak rozbehol.

Od začiatku lepšie reagovala skupina našich fanúšikov, s čím sme pri tomto formáte aj rátali. Predsa len, osobný e-mail skôr dáte niekomu, koho už poznáte. Druhé publikum zaostávalo vo výsledkoch približne o štvrtinu, čo mu zostalo až do konca. Ale ako hovorím, ničomu to neprekážalo, čísla boli stále dobré.

Po počiatočnej nedôvere čísla rástli lineárne a podľa našich predstáv, takže sme neboli nútení zasahovať do textu či grafiky. Nakoniec, za dva týždne toho aj tak veľa nevyskúmate.

Zhodnocujeme

Na konci dňa (dvojtýždnia) máme „na konte“ 67 nových e-mailov do nášho zoznamu s výslednou cenou 75 centov za jeden. Je to samozrejme viac, ako pri bežnom lajku (čo ale nie je príliš porovnateľné) a pravdepodobne viac, ako keby sme ponúkali ochutnávku kapkejkov či jazdu na peknom aute. Pre váš biznis sa teda Lead Ads môžu oplatiť ešte oveľa viac.

Pre porovnanie, za rovnaký čas sme cez web a CTA prvok pri našich blogových článkoch získali 48 mailových adries. Porovnávať náklady na tieto aktivity je ťažké, keďže zber adries je na webe len druhotnou aktivitou, ale pre predstavu to, verím, postačí.

Ako vidíte, Lead Ads môžu byť cenným členom rodiny vašich marketingových aktivít. Ešte raz podčiarkujem, že výstupom z nich nie je imaginárny like alebo komentár pri vašom statuse, ale hmatateľný kontakt či feedback od skutočného človeka.

Chcete Lead Ads pre vašu firmu, ale necítite sa na ich tvorbu sami? Ozvite sa nám. 😉