Užite si posledné letné dni plné slnka, pretože verte alebo nie, blížia sa dôležité udalosti marketingového a reklamného sveta. Sú nimi, ako inak, Black Friday, Vianoce a ďalšie akciové momenty. Poradíme vám, ako sa na ne prichystať.

V najbližšom období by ste sa mali pripraviť hneď na niekoľko udalostí, ktoré nasledujú v krátkom časovom období za sebou. Sú to:

  • Black Friday 25. 11. 2022
  • Cyber Monday – 28. 11. 2022
  • Mikuláš – 6. 12. 2022
  • Vianoce – 24. 12. 2022
  • Silvester – 31. 12. 2022
  • Povianočné výpredaje – 2. 1. 2023

Samozrejme, vaša značka nemusí nutne komunikovať každú z týchto udalostí. Najpopulárnejší je zrejme Black Friday, ktorý sa teší veľkej popularite aj v našich končinách. Black Friday už tradične štartuje šialené vianočné nákupné obdobie, ktoré končí prakticky až po novom roku.

Black Friday. Áno alebo nie?

Na úvod pár faktov:

  • Až 94 % Slovákov pozná pojem Black Friday a skoro až 40 % z nich v tento deň aj horlivo nakupuje.
  • Priemerný Slovák v Black Friday ošiali minie viac ako 200 eur na oblečenie, elektroniku a obuv.

Pandémia spôsobila, že oveľa viac ľudí dnes nakupuje online, preto je dôležité dôkladne sa na Black Friday pripraviť. Veľmi dôležité je plánovanie – marketingová stratégia na toto obdobie musí byť dobre premyslená. Nákupný prime time je v čase obeda a večere, najviac ľudí nakupuje okolo ôsmej večer.

Na svojich sociálnych sieťach komunikujte nedostatok. Takáto komunikácia znamená, že zľavy ponúkate len v krátke a časovo obmedzené obdobie. K urgencii pomáha aj odpočet skladových zásob na produktovej stránke. Tieto informácie môžete ľuďom stručne odkomunikovať napríklad pomocou stories.

Nie každý obchodník alebo značka však tento deň podporujú. Povedzme si úprimne, je to tak trošku aj sviatok fast fashion. Tradícia čierneho piatku sa každým rokom teší čoraz väčšej obľube, ale položili sme si niekedy otázku, ako si tieto značky a obchody dovolia poskytovať svojim zákazníkom úžasné zľavy? Nuž, je len na vás, ako sa na tento deň pozriete, či už ako predajca, alebo zákazník.

Váš profil by mal kričať Šťastné a veselé!

Ak chcete zákazníkov pred Vianocami zaujať, nezabudnite na tematický branding na svojich sociálnych sieťach. Ak to váš brand umožňuje, oblečte ho „do vianočného“. Veľmi pekne sa s takouto vianočnou tematikou popasovali napríklad značky McDonald’s alebo Nestlé.

Vianočná reklama na Mcdonald's - Santa Claus z točenej zmrzliny a či vianočný stromček z hranoliek

Zdroj: https://twitter.com/marketing_birds/status/1207965622908411905

Vianočná reklama na Nestlé - sob vyskladaný z farebných cukríkov

Zdroj: https://sk.pinterest.com/pin/343118065330033255/

Snažte sa v tomto období svojim sledovateľom prinášať taký obsah, ktorý v nich vyvolá atmosféru blížiaceho sa vianočného obdobia. V predvianočnom období sú to najmä články zamerané na tipy na vianočné darčeky. Nemusia to byť však nutne len tipy. Napríklad cestovná kancelária INVIA písala blog o zaujímavých vianočných tradíciách, prekladateľská agentúra Lexika zas o najznámejšej kolede Tichá noc.

Ľudia majú radi darčeky a prekvapenia

Ako pripraviť svoje sociálne siete na Vianoce? Riaďte sa týmito krokmi:

  1. plánujte,
  2. oblečte sociálne siete do vianočného,
  3. robte vianočné súťaže,
  4. tvorte vianočný obsah,
  5. navýšte svoj budget.

Vianočné sociálne siete nie sú len o krásnych insta fotkách, reels a stories. Dôležite je nezabudnúť na to, kto sú vaši zákazníci. Štýl a obsah komunikácie musia byť stále ladené v duchu, na aký sú zvyknutí. Dávajte si pozor na to, aby ste si „príliš neuleteli”.  

Ak máte eshop s produktami, môžete siahnuť po overených klasikách, ako 5 alebo 10 % zľava na nákup, dopravu zdarma či adventný kalendár. Ak nemáte priestor vyplniť celý adventný kalendár, môžete vyplniť len niektoré dní. Napríklad každý tretí alebo štvrtý deň odkryjete jedno políčko, ktoré bude skrývať akciu, zľavu alebo dopravu zdarma. Počas celého obdobia je dobré sa pripomínať, napríklad formou stories na Instagrame. Prostredníctvom videí zas ukážte benefity vašich produktov.

Ďalšie nápady: darčekové karty pre toho, kto si nevie vybrať, odpočítavanie dní do Vianoc na e-shope. 

Vianočné Insta Bio

Uistite sa, že v Bio máte uvedené tie najaktuálnejšie informácie a vašej ponuke. Skontrolujte funkčnosť a aktuálnosť linkov. Odstránte tie, ktoré sa netýkajú vašej vianočnej ponuky, pridajte popis s výzvou na nákup a vytvorte highlights s vašou vianočnou ponukou.

Na Vianoce sa máme všetci radšej

Sociálne siete v čase Vianoc nie sú len o predaji, ale aj o pomoci. Veľa firiem sa v tomto období rozhodne pomôcť prostredníctvom výťažku z predaja. Samozrejme, nezabudnite potom publikovať príspevok, ako táto zbierka dopadla a kam išiel jej výťažok.

Buďte láskaví a ľudskí, šírte ďalej dobro, ktoré svet tak veľmi potrebuje, a buďte si istí, že vaši zákazníci si to budú vážiť a budú sa k vám radi vracať.