directoryAk optimalizujete nejaký projekt v anglickom jazyku, pravdepodobne sa nevyhnete registrácii do katalógov. Tých sú na internete tisícky, je preto dôležité vybrať tie najsilnejšie a najrelevantnejšie. Okrem platených či recipročných existuje veľké množstvo katalógov zadarmo, kde síce odsúhlasenie odkazu trvá dlhšie, ale do budúcnosti sa to môže vyplatiť.

Pri registrácii do anglických katalógov budeme brať ohľad asi na dve základné kritériá, GTPR a relevantnosť katalógu k nášmu webu. Pri prvom kritériu je potrebné pozrieť sa nie len na GTPR pre homepage katalógu, ale aj pre katagóriu alebo podstránku, do ktorej chceme web registrovať. Ak je katalóg zadarmo, nebude nás to až tak veľmi trápiť, keď však za registráciu platíme, určite budeme chcieť za svoje peniaze získať čo najviac.

Tiež dôležité je nájsť takzvané niche katalógy, teda katalógy zamerané na oblasť, v ktorej podnikáte vy (respektíve na ktorú je zameraný váš web) a tiež lokálne katalógy pre určitý región alebo oblasť.

Poďme ale k samotnej registrácii, ak nemáte špecializovaný software (napr. IBP Arelis), môže to byť úkon celkom zdĺhavý, kedže robíte takúto registráciu manuálne (čo odporúčame). Vhod preto určite prídu automatizované pluginy do prehliadačov, ktoré vypĺňajú políčka vo formulároch, problém ale je, že nie všetky sa dajú prispôsobiť ideálne práve formulárom internetových katalógov. Máme pre Vás ale dva tipy, ktoré Vám prácu určite uľahčia. Prvým je Autofill forms plugin pre Firefox, ktorý sa dá veľmi jednoducho prispôsobiť registrácii do katalógov, kedže jeho políčka sa dajú veľmi ľahko upravovať podľa potreby a kedže väčšina anglických katalógov má rovnaké parametre vo formulároch, bude tento plugin v trošku upravenej podobe postačovať pre registráciu do 90% katalógov. Jediné, čo budete musieť robiť manuálne je určenie typu registrácie (free, reciprocal alebo paid), vybratie vhodnej kategórie a opísanie Captcha kódu. Veľmi podobne funguje aj plugin pre Chrome Autofill forms, odporúčame.

Ako bolo na úvod tohto článku spomenuté, registrácii do katalógov sa asi nevyhnete, ak optimalizujete web, ale pamätajte, menej je niekedy viac a to platí dvojnásobne práve pri anglických katalógoch.