Mamičky na materskej trávia väčšinu času so svojím klbkom šťastia a na socializáciu im nezostáva veľa priestoru. Našťastie, žijeme v modernej dobe, kedy socializácia prebieha aj online.

Mamičky a sociálne siete

Čaro sociálnych médií spočíva v rôznorodosti cieľovej skupiny, ktorú tu nájdeme. Od vyznávačov raw štýlu, biznismenov až po mamičky. Tie udržujú kontakty so svojimi kamarátkami, pravidelne zásobujú profily novými fotkami. Sociálne siete využívajú aj na iné aktivity.

Aktívne sa zapájajú do komunikácie na obľúbených brandových stránkach, pýtajú sa a odpovedajú na rôzne otázky, riešia pozitívne, ale aj neľahké situácie a, v neposlednom rade, sa dozvedia dôležité informácie. Najdôležitejším prvkom však stále zostáva socializácia. Cez správu sa vyspovedajú svojej najlepšej kamarátke, získajú podporu a silu na ďalšie dni.

mamičky1

Zdroj: Americká spoločnosť Pew Research Center. Údaje sú uvedené v percentách.

Príklad z praxe:

Pre nášho klienta Diego Slovakia spravujeme Facebook stránku. Jednu skupinu fanúšikov tvoria mamičky. Pravidelne nám posielajú fotky detskej izbičky, do ktorej kúpili niečo pekné v tomto obchode. Tieto fotografie využívame, samozrejme, napíšeme aj meno zákazníčky a zdieľame na stránke. Mamičky sa aj častejšie zapájajú do diskusií pod niektorými statusmi.

Screenshot (15)

Príklad z praxe 2:

Klientské blogové články, ktoré sú určené pre mamičky, sme promovali s využitím Interests, ktoré sa dotýkajú tejto cieľovej skupiny. Vo výbere záujmov nájdete najväčší portál pre mamičky Modrykonik.sk, ale napríklad aj Najmama.sk a časopis MAMA a ja. Takýmto zacielením sme za pár eur dosiahli 1579 preklikov.

Typy mamičiek, ktoré stretneme na sociálnych sieťach

Medzi najčastejšiu aktivitu, ktorú vidíme u mamičiek, patrí zdieľanie fotografií, vtipných detských historiek a videí. Možno si to neuvedomujú, ale ovplyvňujú tým aj svoje ratolesti. Psychológ Kaveri Subrahmanyam z California State University poukazuje na to, že tieto aktivity vedú k túžbe po sláve. Deti kladú väčší dôraz na zdieľanie fotografií a selfiniek s cieľom stať sa známe a obľúbené. Pokiaľ majú vlastný účet na sociálnych sieťach, nahrávajú si ich samy. V tom druhom prípade využívajú rodičov.

Rodičovstvo a materskú dovolenku používajú na získanie obdivu aj mamičky. Niektoré začínajú z nudy, iné si chcú uchovať spomienky na pekné chvíle a niektoré jednoducho robia to, čo majú najradšej. Ale o tom až o chvíľku. Najskôr sa pozrieme na najčastejšie typy mamičiek na sociálnych sieťach:

  1. Typ – sociálne maminky

Určite sa nájdu aj medzi vašimi priateľmi. Sú to mamky, ktoré si zaznamenávajú každý jeden úspech svojho dieťaťa. Tešia sa z prvých zúbkov, plačú pri prvej horúčke a naplno si užívajú prvú dovolenku pri mori. Takéto zdieľanie môže byť v niektorých prípadoch milou aktivitou. Všetko je však potrebné robiť s mierou. Sú prípady, kedy niečo postneme, zrazu zistíme, že fotka alebo video je pre verejnosť nevhodné a príspevok vymažeme.

Pri zdieľaní sa skúste vcítiť do kože svojej ratolesti. Myslíte si, že keď vyrastie, bude nadšený z toho, že ste pred 15 rokmi uverejnili fotku jeho holej ritky na Facebook? Stavím sa, že nie. Ak sú vaše deti väčšie, nebojte sa ich spýtať, čo si myslia. Chcú, aby ste fotku prvého vypadnutého mliečneho zúbku dali na svoj profil? Potom smelo do toho!

giphy

  1. Typ – staršie maminky

Druhý typ mamičiek tvoria prevažne staršie ročníky. Internet a sociálne médiá využívajú už aj dámy nad 40 rokov. Ich zoznamovanie s Facebookom prebehlo za asistencie dcéry alebo syna. Vedia sa so svojimi deťmi spojiť súkromne, ale zo všetkého najradšej píšu komentáre. Lajky, komentáre a zdieľania. Práve tie ich bavia najviac. Sú ako stvorené na zvyšovanie engagementu. Ak sú dokonca ako moja mamina, spravia všetky tieto tri činnosti na jeden príspevok naraz.

  1. Typ – súťaživé maminky

Vyhrať nový kočík, poukážku na nákup alebo maskáčové tepláčky. Súťaže ocenia všetci používatelia sociálnych médií a mamičky nepatria medzi výnimky. Sú ochotné zdieľať, lajkovať a pridávať fotografie pod súťažné posty. Najkrajšia je však ich nefalšovaná radosť z výhry.

  1. Typ – tiché maminky

Tiché maminky sú tie, o ktorých ste ani nevedeli, že sú tehotné. Fotky svojho dieťaťa nedávajú vôbec na sociálne siete, svoje súkromie si strážia a sem-tam zazdieľajú nejaký vtipný príspevkov s rodičovskou tematikou. Skôr ako verejne sa vyjadrujú potichu. Rady si kliknú na nejaký článok a prečítajú si zaujímavé informácie o materstve.

photo-1466705758214-dda0a9637bbf

Úspešné social maminky

Heather B. Armstrong je najznámejšia mama blogerka na svete. Na svojom blogu s názvom dooce písala o svojich tehotenských prsiach, popôrodnej depresii a pokračuje dodnes. Zameriava sa na rodičovstvo, deti a jedlo. Dooce sa ocitol dvakrát v zozname 25 najlepších blogov na svete od Times Magazine.

Zaujímavé projekty mamičiek nájdeme aj u nás. Stačí super nápad, odhodlanie a kreatívne prevedenie. V najčastejších prípadoch nevyužívajú čisto sociálne médiá, ale dopĺňajú ich o blogy a webové stránky. Takto napríklad vznikol aj prvý kids fashion blog. Adam fashion blog začal fotkami vyfešákovaného Adama. Dnes na blogu nájdeme rôzne detské inšpirácie aj pre dievčatá, Adamove cestovateľské zážitky a najnovšie módne vychytávky. Okrem blogu a Facebooku ho môžete sledovať aj na Snapchate.

Dorota & Greta je ďalší kids blog z našich končín. Oku lahodiace fotky a milé texty, z ktorých cítiť, že ich autorka tvorí srdcom. Na blogu sa venuje móde, cestovateľskej a interiérovej inšpirácii. Facebook stránka je už samozrejmosťou a príjemným spestrením dňa je aj Instagramový účet.

O módnych stránkach mamičiek by sme mohli napísať aj samostatný článok. Tieto dva projekty z kategórie mama – dieťa sú pre mňa najviac viditeľné. Často mi ich príspevky vyskakujú v News Feede.

Český trh je väčší, a preto je jasné, že zaujímavé mamičkovské projekty nájdeme aj tu. Veľmi sa v tejto oblasti neorientujem, preto som vybrala dva projekty. Jeden ma zaujal svojou myšlienkou a druhý patrí medzi trendsetterov maminiek. Ak som vynechala ešte populárnejší projekt, vopred sa ospravedlňujem.

Denník fejsbúkové matky ma pobavil hlavne názvom. Typ mamičiek, ktoré zdieľajú každú jednu vec zo života dieťatka, som spomínala aj vyššie. Úlohou stránky je demonštrovať mamkám, že nie sú samé, ktoré prekonávajú menšie každodenné nervové zrútenia. Fotky z dovoleniek, rodinné historky a videá, ako skákať gumu. Všetko sa nachádza práve tu.

Sociálne siete, konkrétne YouTube, využila MamaLifestyle – Tereza Markova. Česká vlogerka sa v tejto krajine teší veľkej popularite. Niektoré jej videá majú viac ako 230 000 prezretí. Aby ste mali predstavu, o čom taká maminka môže rozprávať. Počas tehotenstva si Terezka založila pekný tehuľkový denník, kde každý mesiac informovala o tom, ako rastie jej bruško. S podobnými videami pokračuje aj po narodení mimča.

Tento mamičkovský článoček ukončím asi najznámejšou mamkou na sociálnych médiách. Je ňou nikto iný ako naša Kristína Farkašová. Svoju stránku mala, samozrejme, aj predtým, ale po narodení dvojičiek pridáva ešte krajšie fotky a okamihy zo svojho života, ktoré spísala aj do bestselleru maminiek.

Dúfam, že ste sa pri čítaní tohto článku možno niečo naučili, trošku aj pobavili a pozreli ste sa naň s menším nadhľadom. 🙂