Adult keywords znovu súčasťou Adwords tool
Bolo to už nejakú dobu, čo sa Google rozhodol, že nebude ponúkať štatistiky vyhľadávanosti pre „adult“ kategóriu kľúčových slov vo svojom Adwords keyword tool. Toto obmedzenie sa ale nedávno zrušilo..
Adwords Keyword tool slúži tak dobre pre potreby zostavovania PPC kampaní ako aj pre potreby SEO, keď sa rozhodujete, ktoré kľúčové slová bude efektívne cieliť. Nedávno do tohto nástroja pribudla aj možnosť „Include adult ideas„, čo nám dáva znovu možnosť nahliadnuť do toho, aké zvrhlosti ľudia na internete vyhľadávajú.
Globálne na Google mesačne ľudia hladajú hlavne klasické frázy porn (151,000,000krát) alebo sex (226,000,000krát), ale nájdu sa aj klenoty, kedy sa človek obvykle zamyslí, či žije na správnej planéte alebo začne pochybovať, či je vlastne normálny (porn child 368,000krát, porn with children 60,500krát alebo sex with mother 550,000krát).
Keď sa pozrieme na lokálne výsledky pre Slovensko zistíme, že okolo 1,2 miliónkrát sa mesačne vyhľadáva slovíčko porno, nasledované s „iba“ 800tisícami hľadaní slovíčka sex. A to, že aj u nás sa nájdu extrémisti, dokazujú slovíčka ako zvieracie porno (880) či porno detske (2,400).
Čo dodať na záver. Azda len toľko, že Google je našim veľkým bratom v rôznych oblastiach a už dávno to nie je len vyhľadávanie. A azda len Google vie, čo robia ľudia doma, keď ich (takmer) nikto nevidí..