6 netradičných kanálov, kde by ste mohli inzerovať
V tomto blogu sme sa rozhodli predstaviť 6 netradičných kanálov, resp. systémov, na ktorých sa oplatí inzerovať. Dnešná doba je preplnená Instagramom a Facebookom. O tomto fenoméne sme písali a hovorili už veľakrát. Existujú však aj iné možnosti, prostredníctvom ktorých môžete cieliť reklamu jednoducho a efektívne.
Nákupná cesta používateľov sa neustále spestruje. Navštevujú čoraz viac služieb, webových stránok a používajú omnoho častejšie rôzne webové nástroje.
Preto sa treba zamyslieť sa nad tým, či sú zasiahnuteľní nástrojmi, ktoré poskytujú Facebook a Google alebo existuje nejaká reklamná sieť, ktorá by mohla vyladiť nejakú kampaň resp. zásah na určitý typ používateľov.
Zamysleli sme sa preto nad niektorými reklamnými systémami, ktoré na prvý pohľad nepatria medzi štandardné. Možno vám niektorý z nich príde vhod a rozhodnete sa ho otestovať.
1.WAZE
Táto aplikácia je v našich končinách známa. Ide o navigáciu, ktorá využíva v reálnom čase reálne dáta o doprave. Myslíme si, že je perfektná. Svedčí o tom aj fakt, že mnoho dopravných servisov berie v súčasnosti dáta práve z Wazu.
Zrejme mnoho z vás nevie, že ho pred časom kúpil Google. Preto patrí pod jeho reklamnú sieť. Pozor však na to, že inzerciu Waze cez Google Ads nezacielite. Musíte si vytvoriť reklamné konto priamo pod Wazom, ktoré možno to nie je také premakané ako v prípade Google Ads, ale poskytuje stále nejaké možnosti.
Ak túto aplikáciu využívate tak viete, že keď napr. zastavíte na semafore, vyskočí vám pop-up s možnosťou navštíviť neďalekú gastronomickú prevádzku alebo pumpu. Má skvelé geolokačné nastavenie.
Treba si preto vyskúšať niekoľko podobných reklamných formátov a uvidíte, ktorý vášmu biznisu sadne najlepšie. Waze je zaujímavou možnosťou na inzerciu. Hoci tam nenájdete toľko reklamy, nájdete tam dostatok používateľov.
2. Spotify
Druhou možnosťou je služba Spotify, ktorá sa rovnako ako Waze, teší na Slovensku veľkej obľube. Ak nemáte platený účet (čo využíva pomerne veľa ľudí), vaše konto je oklieštené o istú funkcionalitu. Zároveň sú jeho súčasťou aj reklamné spoty. Ide o sieť na streamovanie, ktorá je populárna a má svoje publikum. Preto je zaujímavou možnosťou na otestovanie. Či už v súvislosti s nejakým hudobným biznisom, alebo formou klasických reklám, ktoré nájdete aj na iných kanáloch.
3. Audioknihy
Reklama sa dá kreatívne uchopiť aj do audiokníh a elektronických kníh. Všimol som si to napríklad pri biznis literatúre, kde sa občas objaví aj stránka so sponzoringom alebo reklamou.
Prirodzene, napísať knihu je náročné. Vydať tiež. Ešte náročnejšie je zarobiť. To sa podarí dosiahnuť len málokomu. Musíte totiž presiahnuť nejaký počet nákladu predaja. Bestsellery si na seba vedia pekne zarobiť.
Ak je preto reklama vhodne zvolená a relevantná pre publikum danej publikácie, môže ísť o zaujímavú príležitosť. Toto sa týka najmä klasických kníh. Pri elektronických knihách a audioknihách sa táto reklama využíva ešte menej.
Počúvam audioknihy prakticky na dennej báze a málokedy som sa stretol s tým, že by priamo v nich bola nejaká reklama. Ak je cieľovka poslucháčov danej knihy relevantná, prečo to nevyskúšať? Oslovte preto autora alebo nejaké vydavateľstvá, ktoré sa tomuto typu literatúry vyslovene venujú.
Ďalšie dva tipy budú súvisieť s mobilnou reklamou, zameranou na mobilných užívateľov smartfónov a ľudí, ktorí na pravidelnej báze používajú rôzne aplikácie.
4. – 5. Airpush a Inmobi
Myslím, že obe nemajú lokálne obchodné zastúpenie. Majú však inventár mobilných užívateľov a aplikácií, cez ktoré vedia „servovať” reklamy. Ak je teda vaša cieľovka na telefónoch a snažíte sa propagovať niečo, čo je určené pre mobily, obe možnosti vám môžu pomôcť.
Majú napríklad vychytávky typu push-up notifikácií priamo v mobile. Človek tak nemusí mať otvorenú stránku resp. aplikáciu. Stačí, že si v minulosti nainštaloval niečo, kde povolil reklamné zdelenia.
K ľuďom sa tak dostanete prostredníctvom mobilného zariadenia. Je potom na vás, ako sa vám to hodí do stratégie a cielenia používateľov.
S posledným tipom sa nestretávam často. Jedine v prípade, ak ide o e-commerce biznis, ktorý predáva v zahraničí.
6. Amazon Ads
Amazon sa neustále rozširuje. Stal sa z neho globálny gigant. Postupne sa dostáva bližšie aj k nám. Myslím, že je len otázkou času, kedy sa dostane aj na Slovensko.
Zjednodušiť sa časom môže aj samotný nákup na Amazone. A to tak, že sa budete cítiť ako v lokálnom e-shope. Zároveň to vytvára priestor pre ľudí, ktorí chcú na Amazone nielen predávať, ale aj inzerovať a využiť ekosystém inzercie, ktoré spoločnosť ponúka. Predpokladám, že o nejaký rok až dva pôjde o horúcu tému aj v našich končinách. Ak máte aspoň čiastočne medzinárodný kanál, mohli by ste to skúsiť aj takto.
Veríme, že sme vás týmto článkom inšpirovali. Ak máte s týmito netradičnými kanálmi nejaké skúsenosti, neváhajte sa o ne podeliť v komentároch.