Poznáte to. Pracujete v marketingu a chcete mať o všetkom prehľad, no času nie je nikdy nazvyš. Pre social media managerov to platí dvojnásobne. Nemajte strach. Nemusíte po social novinkách ďalej pátrať. Tie najzaujímavejšie som zhrnula do tohto blogu.

1. Plánovanie príspevkov na Instagram už nie je utópiou

Spravujete business účet na Instagrame a stále zabúdate uverejniť príspevok večer o šiestej? Nastavujete si pripomienky a budíky, no aj tak vás to obťažuje, pretože presne o tom čase už zvyknete sedieť v aute cestou domov alebo ste práve vo fitku.

Myslím, že sa väčšina z nás poteší možnosti plánovania instagramových príspevkov cez Creator Studio. S podobnými nástrojmi sme sa stretli už v minulosti, no žiaden nebol spoľahlivý.

Creator Studio je súčasťou Facebooku, takže všetko viete urobiť pohodlne cez desktop bez toho, aby ste siahli po mobilnom telefóne. Stačí, ak si do Creatora pridáte instagramový business účet a príspevky dokážete naplánovať intuitívne cez tlačidlo „Create Post”. Ďalej len vložíte vizuál a text a príspevok naplánujete na konkrétny deň a hodinu.

2. Instagram ako kreatívna platforma?

AR filtre na Instagrame nie sú už žiadnou novinkou. Prišiel s nimi Snapchat, prevzal ich Instagram a aj Facebook. Netrvalo dlho a niektoré značky si začali vytvárať vlastné AR filtre. Viete si predstaviť, že by si takéto filtre mohli vytvárať bežní používatelia? Pomocou nástroja Spark AR for Instagram to nebude také nemožné. „Instagram Stories umožňuje okamžité spojenie so svojimi priateľmi a AR prináša bohaté, interaktívne a dynamické obohatenie tohto zážitku. Umelci, tvorcovia a dizajnéri môžu tak vytvárať vlastné efekty a objaviť zaujímavejšiu formu digitálneho vyjadrovania.” uviedol produktový manager Instagramu Matthew Roberts.

3. Jeden darkmode prosím

Moja večerná rutina. Vypnem svetlo, zapnem Facebook a znížim jas na mobile. Robíte to tak aj vy? Onedlho by nám mal Facebook naservírovať svoju tmavšiu verziu, ktorá poteší nejedno oko. Kedy presne budeme mať Facebook v novom šate, je však otázne.

4. Z Facebooku rovno do kina

Facebook zavádza nové filmové reklamy. O čo pôjde? Ide o klasickú reklamu ako ju poznáme. Na feede uvidíte sponzorovaný trailer filmu s preklikom. Ak na tlačidlo kliknete, dostanete upozornenie, keď sa film dostane do kín. Navyše si môžete podľa lokácie vybrať miesto a čas premietania a rovno zarezervovať lístky bez toho, aby ste opustili Facebook.

Na nový druh reklám si ešte chvíľu počkáme. Najprv ho Facebook otestuje v USA a vo Veľkej Británii.

5. Facebook opäť okliešti možnosti cielenia reklám

Nie je to dávno, keď nám Facebook „zviazal ruky“ po vylúčení niektorých druhov cielenia reklám. Už v polke septembra budú opäť platiť nové pravidlá pre cielenie reklamy. Ktoré typy publík budú zakázané a vylúčené, presne nevieme. Budú sa však týkať reklám zameraných na zamestnanie, bývanie, poistenie a úvery. Dôvodom je zabránenie akejkoľvek diskriminácie. Všetky reklamy, ktoré nebudú dodržiavať nové pravidlá, budú do decembra tohto roka pozastavené a vymazané.

Vybrala som päť najatraktívnejších noviniek za posledné dva týždne. Niektoré nás potešili, iné menej. Máme pred sebou opäť turbulentné obdobie vo svete social, tak si užite posledné letné dni. Teším sa na vás v ďalšom blogu.