Instagram vie stále prekvapiť. Neustále pridáva nové funkcie a pokiaľ človek nesleduje, čo je nové, môže byť stratený. 🙂

Vedeli ste, že môžete požiadať o overenie vášho profilu priamo v Instagram aplikácii?
Vedeli ste, ako sa na Instagrame vyhodnocuje Engagement?
Vedeli ste, podľa akého kľúča sa vyhodnocuje to, kto videl váš príbeh?

V tomto blogu si povieme viac o tom, ako môžete získať Instagram Verified Badge, dozviete sa o tom, ako sa počíta engagement a tiež to, ako Instagram vyhodnocuje to, kto videl vaše stories.

#1 Ako požiadať o Request Verification, čiže overený profil?

Instagram túto možnosť pridal priamo do aplikácie. Každý business účet tak môže požiadať o overenie priamo v aplikácii Instagram.

Potrebujem veľa followerov, musím mať odporúčania alebo si za to zaplatiť?
Instagram je v odmeňovaní” a privilegovaní účtov veľmi striktný, takže určite to nebude také jednoduché, ako sa môže zdať. Nižšie si povieme, čo všetko musíte spĺňať.

Kde nájdete túto možnosť?

 

Ako o to požiadať?

  • Váš profil musí byť firemný,
  • následne požiadajte o overenie priamo v aplikácii (viď video vyššie),
  • vypíšete vaše celé meno, prezývku, kategóriu a úradný doklad totožnosti s fotkou (napr. vodičský, alebo občiansky preukaz, prípadne daňové priznanie).

Uff, celkom veľa na jedno overenie, nie? To však vôbec nie je všetko. Pre Instagram sú pre získanie Verified Badge najpodstatnejšie nasledujúce podmienky:

  1. Pravosť účtu musíte byť známa osobnosť, celebrita, značka, registrovaná firma či subjekt. Určite ste sa na Instagrame stretli s niekoľkými profilmi typu Justin Bieber fans, Backham family, ktoré síce majú niekoľko tisíc fanúšikov, no vlastnia ich iné osoby než tie, o ktoré sa jedná. Preto Instagram týmto účtom badge nepovolí.
  2. Unikátnosť v pravom účte by mala podľa pravidiel Instagramu vystupovať daná osoba, či značka, ktorá účet zastupuje. Jednoducho povedané, ak má celebrita alebo firma XY Instagram účtov, Instagram overí len jeden.
    Samozrejme, Instagram robí v tomto bode aj výnimky, ale musí ísť naozaj silnú značku, ako napríklad Adidas, ktorému overil niekoľko profilov.
  3. Kompletnosť  Profil musí mať vyplnené Bio, musí mať profilovú fotku a musí mať uverejnený viac ako jeden príspevok. Navyše, v rámci vyplneného BIO nemôžete uvádzať odkaz na inú sociálnu sieť.
  4. Dôležitosť najrozhodujúcejšie kritérium, ktoré musí profil splniť je zahalené rúškom tajomstva. Ani Instagram sa doposiaľ nevyjadril, čo presne musíte spĺňať. Vychádza najmä z toho, či sa značka vyhľadáva aj na iných portáloch (nezohľadňuje platenú reklamu), teda či je dosť dôležitá na to, aby bola tohto ocenenia hodná.

Ak si myslíte, že všetky požiadavky spĺňate, neváhajte o to požiadať. Po odoslaní žiadosti stačí počkať na notifikáciu, kde sa dozviete, či je váš profil overený alebo nie. Ak áno, odznak vám pridajú ihneď. Ak nie, môžete oň opätovne požiadať o 30 dní.  

POZOR! Ak v žiadosti neuvediete správne údaje, alebo ak Instagram vyhodnotí nejaké podvody po získaní overenia (napr. falošní followeri, alebo iné praktiky), riskujete úplné zablokovanie účtu.

Nezabúdajte, Instagram sa snaží o to, aby ste si ním budovali kredibilitu a dôveru.  Už nie je len o fanúšikoch, pretože vám na overenie môže stačiť aj 20-tisíc followerov.

#2 Ako vyhodnotiť Engagement profilu?

Engagement = (likes + comments)/followers.

V Instagram štatistikách nájdete viacero ukazovateľov, na základe ktorých si viete vyhodnotiť, kto sú vaši followeri. Podstatné metriky sú aj impresie a reach. Viete, aký je medzi nimi rozdiel?

Reach, inak aj dosah je to, koľko unikátnych followerov príspevok videlo. V prípade, že jeden používateľ skroloval svoj feed 3-krát a túto fotku videl 3-krát, vo výsledkom dosahu sa zapíše len jedno pozretie. Impresie na rozdiel od reachu vyhodnocujú všetky videnia fotky.

3# Kto pozerá tvoje stories?

Aj vy ste premýšľali, prečo sú niektorí vaši priatelia na vrchole zoznamu pozorovateľov?

Ja som si myslela, že ide o stalkerov, ktorí si pozrú každú storku alebo si ju pozerajú aj niekoľkokrát. Po čase som zistila, že to s tým nemá vôbec nič spoločné.

Pravdou je, že Instagram vyzdvihuje tých, s ktorými máte vzťah. 🙂

Využíva na to 3 hlavné faktory, o ktorých som vám písala nedávno, a to: záujem, aktuálnosť a vzťah. To znamená, že Instagram sa pri zobrazení divákov vašich stories neriadi podľa chronológie, ale podľa toho s kým ako interagujete.  Tých potom prioritizuje a vyhodnocuje ich ako blízkych používateľov.
Instagram vyhodnocuje nasledovné:
1. zobrazujem si (stalkujem) daný profil?
2. píšem si s ním DM?
3. lajkujem a komentujem mu príspevky?

Instagram začal prioritizovať najmä z dôvodu, že na ňom strácame viac ako 70 % príspevkov svojho feedu a preto chce, aby sme videli príspevky tých, na ktorým nám záleží, aspoň podľa našej aktivity.

To znamená, že Instagram pozná všetky naše tajomstvá” :D. Podľa The Verge, Instagram zobrazenia ovplyvňuje aj aktivita na Facebooku. Zatiaľ ide len o dohady, ale myslím si, že na tom niečo bude. Čo si na to hovoríte vy?

Zdroj: Instagram (https://help.instagram.com/854227311295302)