Posielate svoj newsletter, no keď vidíte tie štatistiky, máte chuť plakať. „Kde je chyba?“ pýtate sa. Ak máte nadpriemernú dávku sebareflexie, tak začnete od seba. Väčšinou vám ale ako prvé napadne, že vaše predmety nie sú dosť dobré a musíte s nimi niečo urobiť. Uvažujete dobre. Nie je to však jediný dôvod, prečo sa vám miera otvorenia e-mailov stará o nervové zrútenia. Poďte sa pozrieť aj na ďalšie 4 a zistite, čo s tým.

1. Predmet

Predmet je prvým kontaktom medzi vaším e-mailom a jeho príjemcom. Ak neupúta pozornosť alebo nie je relevantný, príjemca váš e-mail pravdepodobne odignoruje. To priamo vedie k nízkej miere otvorenia. Až 64 % príjemcov sa rozhodne otvoriť alebo vymazať e-maily len na základe predmetu. To je celkom vysoké číslo, čo poviete?

Čo môžete urobiť s predmetmi

Personalizujte

Použite meno príjemcu, aby ste vytvorili osobnejší dojem. Namiesto „Naše najnovšie produkty“ použite „Filip, pozrite si naše nové produkty“. Podľa analýzy spoločnosti Klenty mali e-maily s personalizovanými predmetmi priemernú mieru otvorenia 35,69 %

Buďte struční

Príliš dlhé predmety sa najmä na mobilných zariadeniach nezobrazia celé. Snažte sa preto vytvoriť predmet s dĺžkou do 50 znakov, aby bol viditeľný celý na všetkých zariadeniach. Skúste napísať „Letný výpredaj končí dnes večer!“ namiesto „Nezmeškajte náš veľký letný výpredaj, ktorý končí dnes večer!“. Ak chcete použiť dlhší predmet, snažte sa dať tú najpodstatnejšiu informáciu na začiatok.

Vzbuďte zvedavosť

Niekedy je dobré zachovať istú dávku tajomna a neprezradiť v predmete všetko, ako napríklad „7 prekvapivých taktík na zvýšenie predaja“. Keď musia odberatelia otvoriť e-mail na získanie ďalších informácií, môže vám to pomôcť so zvýšením miery otvorenia. 

2. Frekvencia e-mailov

Frekvencia závisí od vašej cieľovej skupiny a je rozhodujúca pre udržanie záujmu. Ak e-maily posielate príliš často, môžete odberateľov zbytočne zahltiť. Podľa prieskumu spoločnosti Constant Contact sa až 69 % zákazníkov odhlási z odberu newslettera, pretože dostáva príliš veľa e-mailov. Naopak, ak e-maily posielate zriedkavo, publikum zabudne na vašu značku. 

Čo môžete urobiť pre optimálnu frekvenciu e-mailov

Segmentujte svoje publikum

Pochopte rôzne preferencie a správanie zákazníkov cez segmentáciu. Prispôsobte frekvenciu e-mailov podľa interakcie a záujmov jednotlivých segmentov.

Svoje kampane posielajte častejšie tým odberateľom, u ktorých vidíte pravidelné interakcie, a znížte frekvenciu u tých, ktorí reagujú menej.

Využite centrum preferencií 

Implementujte centrum preferencií, kde si môžu odberatelia vybrať, ako často chcú od vás dostávať e-maily. To im umožňuje kontrolovať ich interakciu s vašou značkou a pomáha predchádzať zahlteniu.

Sledujte metriky

Kontrolujte mieru otvorenia e-mailov, mieru preklikov a mieru odhlásenia, aby ste mohli posúdiť, ako ich ovplyvňuje frekvencia odosielania e-mailov. Ak si všimnete prudký nárast miery odhlásenia po zvýšení frekvencie zasielania e-mailov, môže to byť znamenie, že by ste mali zredukovať ich počet.

3. Čas odosielania

Aj čas odoslania môže výrazne ovplyvniť mieru otvorenia. Ak e-maily prichádzajú v čase, keď sú príjemcovia zaneprázdnení niečím iným (napríklad prácou alebo rodinou), môžu sa im v schránke stratiť medzi ďalšími. Naopak, e-maily odoslané v optimálnom čase môžu byť medzi prvými zobrazenými položkami, čo výrazne zvyšuje pravdepodobnosť ich otvorenia.

Čo môžete urobiť pre optimalizáciu času odosielania

Spoznajte svoje publikum

Hoci je podľa dát platformy MailerLite najlepší deň na odosielanie newslettra utorok a najlepší čas od 10:00 do 12:00, nemusí to platiť pre vás. Preto analyzujte, kedy vaši odberatelia najčastejšie otvárajú e-maily. Vezmite do úvahy aj faktory, ako sú napríklad ich pracovné rozvrhy alebo časy, kedy zvyknú byť online.

Urobte A/B testing

Otestujte si svoj newsletter, aby ste našli optimálny deň a čas na jeho odosielanie. Porovnajte dva časy odoslania e-mailu s cieľom určiť, ktorý z nich má lepší výkon – tú istú verziu e-mailu pošlete v čase A (napr. o 10:00) a v čase B (napr. o 14:00).

Snažte sa o konzistentnosť

Keď si nájdete ten správny deň a čas odosielania, snažte sa byť konzistentní. Vaše publikum môže začať očakávať e-maily v určitom čase, čím sa zvýši pravdepodobnosť ich otvorenia. To vám zároveň môže pomôcť s budovaním dôvery medzi vašimi odberateľmi.

4. Obsah

Pri newslettri aj každom type obsahu platí, že musí publiku prinášať hodnotu. Ak v predchádzajúcich e-mailoch odberatelia nenašli nič, čo by bolo pre nich relevantné alebo by ich zaujalo, časom ich môžu prestať otvárať. V tom najhoršom prípade sa z odberu vášho newslettra nadobro odhlásia. Hopla.

Čo môžete urobiť pre lepší obsah

Prispôsobte ho záujmom publika

Snažte sa pochopiť preferencie, potreby a problémy vášho publika. Môžu vám s tým pomôcť prieskumy, spätná väzba aj história nákupov. Tieto zistenia následne využite na prispôsobenie obsahu. 

Zvýšte kvalitu

Zamerajte sa na kvalitu obsahu. Ten by mal zahŕňať dobre napísaný text, atraktívne vizuály a rozvrhnutie, v ktorom sa dá ľahko orientovať. Najmite si profi copywriterov alebo grafikov, aby ste zabezpečili, že váš obsah bude presvedčivý.

Vytvorte dojem exkluzivity

Ponúknite svojim odberateľom obsah, ktorý je exkluzívny len pre nich. Môže ísť napríklad o skorší prístup k výpredajom, špeciálne zľavové kódy alebo súbory na stiahnutie. To môže zvýšiť vnímanú hodnotu a očakávanie vašich e-mailov.

5. Optimalizácia pre mobilné zariadenia

55 % ľudí otvára svoje e-maily na mobilných zariadeniach. Ak váš newsletter nie je optimalizovaný pre mobilné zariadenia, môže byť ťažko čitateľný a ťažko sa v ňom naviguje, čo vedie k frustrácii a zníženiu angažovanosti. Odberatelia môžu vymazať alebo ignorovať e-maily. Aj vás by asi celkom naštvalo, keby texty v newsletteri vyzerali ako zmluvné podmienky s veľkosťou písma 2…

Čo môžete urobiť pre mobilné zariadenia

Používajte responzívny dizajn

Vyberajte si responzívne šablóny e-mailov, ktoré automaticky upravujú obsah a rozloženie podľa veľkosti obrazovky zariadenia. Tým sa zabezpečí, že váš e-mail bude ľahko čitateľný a bude vyzerať dobre na všetkých zariadeniach.

Zjednodušte svoj dizajn

Rozhodnite sa pre čistý, jednoduchý dizajn s veľkým množstvom bieleho priestoru. Zložité dizajny s viacerými stĺpcami alebo veľkým množstvom prvkov môžu pôsobiť na malej obrazovke komplikovane. Môžete tiež zväčšiť veľkosť písma pre lepšiu čitateľnosť.

Nezabudnite na landing pages

Uistite sa, že všetky odkazy vo vašich e-mailoch smerujú na landing pages, ktoré sú optimalizované pre mobilné zariadenia. Zabezpečíte tak plynulý prechod z e-mailu na vašu webovú stránku.

Zhrnutie

Príčinou nízkej miery otvorenia e-mailov môže byť okrem predmetov aj frekvencia a čas odosielania e-mailov, obsah v nich či chýbajúca optimalizácia pre mobilné zariadenia. Veríme, že keď si budete naše tipy testovať v praxi, výsledkom bude zlepšenie tejto metriky. Ak ste ešte stále hladný/á po vedomostiach, prečítajte si aj prvý diel zo série mýtov o e-mailovom marketingu.