Analýzu na stránke (In-page Analytics) isto poznáte, ak ste v rozhraní Google Analytics strávili pár chvíľ.

Začiatkom Novembra bolo spustené rozšírenie Enhanced Link Attribution (Rozšírené priradenie odkazu) , ktoré Vám poskytne presnejšie čísla. Ako na to?

Po otvorení časti Analýza na stránke (In-page Analytics) v Google Analytics, ste mohli doteraz vidieť podobné prípady:

enhanced links

Na obrázok aj nadpis je možné kliknúť a odkaz vedie na samotný článok. Väčšinou sa samozrejme CTR líši (podľa atraktivity obrázku / nadpisu a rôznych ďalších faktorov). Google Analytics do začiatku Novembra 2012 zobrazoval zhodné údaje o preklikoch pri všetkých odkazoch, ktoré viedli na totožnú stránku. Znamená to, že pre väčšinu zložitejších stránok (e-shopy, blogy, portály) bol tento nástroj nepoužiteľný.

Začiatkom Novembra 2012 však bolo vydané rozšírenie s názvom: Enhanced Links – o ktorom mnoho užívateľov stále nevie. Vďaka tejto aktualizácii môžete získať presnejšie data o preklikoch na jednotlivé odkazy, aj napriek tomu, že smerujú na rovnakú cieľovú stránku.

Analýza na stránke (In-page analytics) v tom prípade vyzerá takto:

analýza na stránke - in page analytics

Vďaka aktualizácii môžete tak jednoducho zistiť, či pri výpise produktov Vám návštevníci klikajú viac na nadpis, náhľad produktu alebo na nejakú ikonku košíka, príp. iný element.

 

Implementácia Enhanced Link Attribution je jednoduchá a spočíva v troch krokoch:

    • V prvom rade je potrebné mierne upraviť merací kód Google Analytics. Nasledujúci kód pridajte nad riadok:

_gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXXX-Y']);

 

Kód :

var pluginUrl =
'//www.google-analytics.com/plugins/ga/inpage_linkid.js';
_gaq.push(['_require', 'inpage_linkid', pluginUrl]);

 

    • Ďalej je potrebné označiť rôznymi ID Vaše odkazy, pokiaľ na jeden cieľ smeruje viacero odkazov. Jednoducho len pridáte parameter id=“vase-id“. Napr. <a href=“https://visibility.sk/blog/“ id=“odkaz-header“>.

 

    • Posledným krokom je povolenie tejto funkcie, ktoré nájdete v časti Property Settings (Nastavenie vlastníctva) => Use enhanced link attribution (Použiť rozšírené priradenie odkazu)

 

V prípade nejasností Vám pomôže Google Analytics Help