Ako je to s tými YT reklamami? A k tomu aj test FB Live multi-videí, appka pre live multi-videá a LinkedIn reklama na zbieranie leadov.

YouTube reklamy sa budú zobrazovať iba na kanáloch s viac ako 10000 pozretiami

Google sa vydal do boja. Okrem iného za záchranu svojich príjmov (napr. Pepsi vo veľkom ohlasuje, že reklamy z YouTube sťahuje). No a podružne chce chrániť aj poctivých tvorcov videí.

A preto do svojho reklamného kolotoča pustí len kanály, ktoré majú viac ako 10000 lifetime views. To by podľa Googlu malo oddeliť zrno od pliev, motivovať začínajúcich autorov k ďalšej tvorbe a odradiť tvorcov nezmyslov, pochybné existencie a kopírovačov obsahu.

Títo ľudia samozrejme ďalej budú môcť na YT „nahadzovať“ videá, ale už za to nedostanú reklamné peniaze (ak teda nepresiahnú spolu 10000 pozretí). YouTube dúfa, že sa mu tak podarí prilákať (späť) reklamných zadávateľov, ktorí mali problém s tým, nad akými „krásnymi“ videami sa ich reklamy spúšťali.

FB testuje Live video spojené z viacerých vysielateľov naraz

Social Media Examiner objavil v iOS appke Facebooku novú testovaciu funkciu – možnosť natívne spojiť živé vysielanie viacerých používateľov do jedného výstupu. FB im potrvrdil, že túto funkciu testuje a počíta s jej nasadením.

Live vysielanie z viacerých zdrojov sa hodí v prípade rôznych diskusií či prenosov, kde je dôležitý viac ako jeden názor. Obrazovka sa v prípade využitia tejto funkcie rozdelí na viacero častí a každú z nich obsadí jeden vysielateľ.

Ako som spomenul, dostupná je zatiaľ pre vybraných ľudí (nie stránky) a len cez mobilnú iOS aplikáciu.

Live Institute Multistream už vie to, čo Facebook len testuje

Ak vás novinka vyššie zaujala, ale nechcete alebo nemôžete čakať na Facebook, môžete skúsiť platformu Live Institute Multistream. Tá vie viacero živých zdrojov spojiť a vysielať v jednom videu už teraz. A to nielen do Facebooku.

Podporovaný je aj YouTube, Periscope a ďalšie platformy. Samozrejmosťou je tiež podpora externého hardvéru (napr. lepších kamier). Program má aj ďalšie vychytávky. Za všetky spomeniem možnosť skryť stream za platobnú bránu pre divákov.

Ak to teda myslíte s live videom vážne a chceli by ste zorganizovať napr. medzinárodnú konferenciu vysielanú naživo na najznámejších platformách, teraz na to máte jednoduchý nástroj.

LinkedIn: Lead Gen Forms

Skúšali ste už Lead Ads na Facebooku? Tie fungujú už nejaký rok a môžete cez ne na Facebooku získať od ľudí prostredníctvom platenej reklamy rôzne osobné údaje (napr. meno a e-mail do newsletter listu). Rovnakú vec teraz spúšťa LinkedIn.

Lead Gen Forms budú minimálne spočiatku fungovať rovnako, ako na začiatku fungovali FB Lead Ads, t.j. len v mobilných aplikáciách. V rámci výpisu noviniek publikum uvidí reklamu s CTA na vyplnenie formulára, kam sa po kliknutí predvyplnia všetky údaje, ktoré má LinkedIn k dispozícii z profilu.

Pridanou hodnotou LinkedIn-u je samozrejme viacero business-oriented informácií, ktoré má k dispozícii. Predvyplniť sa tak môže napr. veľkosť firmy, čo Facebook často nevie. Tiež pre niekoho môže byť zaujímavé LinkedIn cielenie. Časom sa s týmito reklamami ráta aj vo webovom rozhraní a v rámci InMail kampaní.