Google v posledných mesiacoch testoval novú službu v rámci svojho produktu Google AdWords – reklamu pre videá. Služba bola dostupná vo verejnej beta verzii, teraz je však sprístupnená pre všetkých. Ako to celé funguje?

Služba je určená na promovanie vašich videí na portáli YouTube a na partnerských weboch, ktoré sú v sieti Google Display Network.  Založenie takejto kampane je veľmi jednoduché – určíte si denný rozpočet, lokáciu a jazyk užívateľov, ktorým sa bude vaša reklama zobrazovať. Na výber máte štyri formáty reklamy:

1. Reklamy vo výsledkoch vyhľadávania na YouTube
Reklamy sa zobrazujú podobne ako v Google SERPe buď na prvom mieste (v rozmere 640×90) alebo na boku (rozmer 300×70). Platí sa za každý preklik.

2. Reklama pred videom
Tieto reklamy sa zobrazujú pred videami, ktoré majú viac ako 10 minút. Užívateľovi sa zobrazia tri odkazy na videá, pričom si musí zvoliť jedno z nich, aby videl celé video bez prerušenia alebo si može zvoliť prezeranie videa so štyrmi reklamnými prestávkami.

3. Reklama v reklamnej sieti
Tento formát je určený na zobrazovanie reklamy popri obsahu v reklamnej sieti Google. Može to byť napríklad v YouTube, napravo od videa alebo ako prekrývajúci text priamo vo videu.

4. Reklama vo videu
Tieto reklamy sa zobrazujú pred, počas alebo po prehratí videa a užívateľ ich môže po piatich sekundách preskočiť. Inzerent platí za prezretie ak užívateľ videl 30 sekúnd alebo celé reklamné video a platí aj vtedy ak klikne na video.

Po vytvorení reklamy a výbere formátu si určíte maximálnu cenu za zobrazenie a vyberiete si zacielenie vašich reklám. Na výber máte zacielenie podľa veku, podľa témy a záujmov užívateľov. Okrem toho môžete pridať aj kľúčové slová pre vyhľadávanie, tak ako sme boli zvyknutí v tradičných AdWords kampaniach.

Ak sa chcete o službe dozvedieť viac, tak si prečítajte príručku Advertiser Playbook, ktorú Google pri príležitosti uvedenia služby sprístupnil na svojich stránkach. AdWords pre videá ponúka veľa nových možností pre zadávateľov reklamy a sme zvedaví, ako dlho bude trvať, kým sa mu podarí rozšíriť aj u nás.