Prevádzkujete si svoju vlastnú PPC kampaň v Google Adwords a chcete zlepšiť jej výkonnosť? V nasledujúcich dvoch článkoch vám ukážeme, čo by mala každá dobrá Google Adwords kampaň obsahovať a na čo by ste nemali počas jej optimalizácie zabúdať.

Dodržujte štruktúru kampaní

Možno sa budeme opakovať a určite si mnohí z vás povedia, že to je jasné, ale neustále sa nám stáva, že k nám prídu klienti s Google Adwords účtom, v ktorom je len jedna kampaň a v nej vložené všetky možné kľúčové slová, najlepšie s jednou reklamnou zostavou a jedným reklamným textom. Dodržujte preto štruktúru svojich kampaní, a to podľa cieľov a stratégií, ktoré si určíte na začiatku.

  • Aký je môj rozpočet a ako ho chcem rozdeliť?
  • Na ktoré landing pages chcem reklamy cieliť?
  • Na ktoré krajiny (oblasti) chcem kampane cieliť?

Tieto prvky sú dôležité z toho dôvodu, že sa dajú nastaviť jedine na úrovni kampane alebo na úrovni reklamnej zostavy. Preto ak máte len jednu kampaň, môžete mať nastavený len jeden rozpočet a všetky reklamy sa vám budú zobrazovať pre všetky krajiny, ktoré si nastavíte. Ak máte len jednu reklamnú zostavu, môžete cieliť len na jednu landing page.

Na základe čoho teda nastaviť štruktúru vašich kampaní?

  • Oddeľujte kampane vo vyhľadávacej sieti a v obsahovej sieti (a tiež remarketingové kampane, dynamické kampane, mobilné kampane a pod.).
  • Rozdeľte kampane podľa štruktúry vášho webu.
  • Vytvorte kampane podľa produktových kategórií (služieb), ktoré ponúkate.
  • Segmentujte kampane podľa krajín, na ktoré cielite.
  • Vytvorte zvlášť kampane pre rôzne akcie, zľavy a pod.

Toto sú len niektoré návrhy, podľa ktorých môžete rozdeliť svoje kampane a dodržať tak ich prehľadnosť. To vám v budúcnosti zaručí, že budete mať kampane dokonale pod kontrolou a budete ich vedieť efektívnejšie optimalizovať.

Zvýraznite svoje reklamy

Chcete, aby vaše reklamy boli oproti konkurencii viditeľnejšie a pútavejšie? Okrem toho, že vytvoríte kreatívny reklamý text, môžete do reklám pridať aj nasledujúce rozšírenia:

Rozšírenie o podstránky – pridajte k vašej reklame odkazy na ďalšie podstránky na vašej webovej stránke.

rozsirenie_podstranky

Rozšírenie o telefónne číslo – zobrazte pri reklame telefónne číslo, na ktoré vám môžu ľudia zavolať.

rozsirenie_telefon

Rozšírenie o umiestnenie – umiestnite do reklamy adresu vašej pobočky alebo sídla spoločnosti, aby sa k vám ľudia vedeli jednoducho dostať.

rozsirenie_umiestnenie

Rozšírenie o popis – najnovšie rozšírenie od Google. Získajte jeden riadok reklamy navyše tým, že do reklamy pridáte text, ktorý najviac vyzdvihujte vaše výhody.

rozsirenie_popis

Rozšírenie o aplikáciu – propagujete aplikáciu, ktorú si ľudia môžu kúpiť? Vložte do reklamy odkaz na jej stiahnutie.

appextensions

Vďaka týmto rozšíreniam sa stane reklama viditeľnejšou pre používateľov a dosiahnete tak vyššiu mieru prekliku. Z obyčajného nevýrazného reklamného textu sa razom stane pútavá reklama, ktorá zaujme. Jednotlivé rozšírenia nastavíte na záložke „Rozšírenia reklamy“ v sekcii kampaní.

rozsirenia

Získajte viac štatistík

Ako sa hovorí, štatistík nikdy nie je dosť. Prepojte svoj Google Analytics účet s Google Adwords účtom. Okrem toho, že sa vám budú automaticky tagovať vaše kampane a budete si môcť pozerať ich štatistiky v Google Analytics, tak sa vám zobrazia aj nové stĺpce v Google Adwords, ktoré si môžete pridať ku kampaniam. Konkrétne sa vám zobrazia nasledovné údaje:

analytics-adwords

Vďaka týmto štatistikám viete opäť lepšie zoptimalizovať svoje kampane a ihneď uvidíte, ktorá kampaň má vysokú mieru odchodov, či ľudia navštevujú aj iné podstránky a koľko času trávia na vašej webovej stránke. Nemusíte sa tak prepínať do Google Analytics, ale uvidíte všetko na jednom mieste.

Obmedzenie frekvencie

Ak máte spustené kampane aj v obsahovej sieti alebo video reklamu na YouTube, tak nezabudnite obmedziť frekvenciu ich zobrazovania. Určite nechcete, aby výsledok kampane bol ten, že budete pre svojich potenciálnych návštevníkov doslova otravní a budete sa im zobrazovať takmer pri každom zobrazení nejakej stránky. Ako sa hovorí, všetko s mierou.

Obmedzenie frekvencie nájdete v dolnej časti v nastaveniach kampane.

frekvencia

Zobrazovanie reklám môžete obmedziť časovo na:

  • deň,
  • týždeň,
  • mesiac.

A na základe štruktúry vašej kampane ju určiť pre:

  • reklamu,
  • reklamnú skupinu,
  • kampaň.

Napríklad môžete obmedziť zobrazovanie reklám 5-krát za deň pre reklamnú skupinu. Znamená to, že reklamy z danej reklamnej skupiny sa jednému používateľovi celkovo zobrazia počas jedného dňa maximálne 5-krát.

Oslovte minulých návštevníkov

Vedeli ste o tom, že môžete použiť remarketing aj vo vyhľadávacej sieti Google? Viete tak lepšie zacieliť vaše kampane na ľudí, ktorí už navštívili vašu webovú stránku. Môžete tak týmto ľuďom naservírovať reklamy tak, aby sa im zobrazili na TOP pozíciách, prípadne vytvoriť a zobraziť im reklamné texty, v ktorých sa bude napríklad nachádzať zľavový kód na nákup.

Konkrétny postup, ako nastaviť remarketing vo vyhľadávaní a aké spôsoby na oslovenie používateľov použiť, sa dočítate v našom predchádzajúcom blogovom článku Ako na remarketing vo vyhľadávaní?

Dosiahnete tak oveľa vyššie miery prekliku a tiež sa vám zlepší konverzný pomer. Používatelia málokedy nakúpia hneď na prvýkrát, a preto sa im treba neustále pripomínať.

V ďalšom pokračovaní blogového článku sa už budeme venovať viac optimalizácii ako nastaveniam kampaní a ukážeme si, ako optimalizovať kľúčové slová a zlepšiť ich skóre kvality, ako zautomatizovať vaše kampane, ale i omnoho viac.