Povedzme si úprimne, porno je neoddeliteľnou súčasťou internetu. Existujú rôzne štatistiky, jedna hovorí o tom, že porno priemysel má podiel na celkovom počte webových stránok až 37%. Ako je to s vyhľadávanosťou takýchto slov u nás?

Na blogu BE VISIBLE! sme už dávnejšie písali o znovu spustení adult keywords pre Google keyword tool, poďme si teraz ale porovnať odhad s realitou.

Podľa keyword tool sa na Slovensku hľadajú nami vybrané adult slová nasledovne (voľná vs. presná zhoda):

vyhladavanost_googlesk
V presnej zhode je teda mesačná vyhľadávanosť slova „porno“ 823 tisíc. Reálne však web na prvom mieste mesačne získa okolo 140tisíc návštev, teda približne 17% z pôvodnej odhadovanej mesačnej vyhľadávanosti.

Ak si zoberieme voľnú zhodu tohto slova, tak získame mesačný odhad 2,240,000 vyhľadávaní. Reálne web získa pri voľnej zhode slova „porno“ približne 400tisíc návštev, čo predstavuje tiež okolo 17% z odhadu ktorý ponúka Google.

„Porno videá“ hľadá mesačne v presnej zhode cca 1,900 ľudí, reálna mesačná návštevnosť z tohto slova je okolo 550 ľudí, teda takmer 29%. Pri voľnej zhode na toto slovo sa bavíme o 135tisícoch vyhľadávaní mesačne, v skutočnosti stránka na prvom mieste obdrží cca 20tisíc návštev (15%).

Záver z tohto článku je teda jednoznačný, jednak vyhľadávanosť kľúčových slov z adult oblasti je naozaj obrovská (čo ale prekvapenie nie je) a ak odhadujete návštevnosť svojho webu v takejto oblasti, môžete rátať s mierou prekliku niekde v rozmedzí 15-30% (alebo v priemere okolo 20% ) z odhadovanej mesačnej návštevnosti na Google.