Získať si prácu bez skúseností je asi také ťažké, ako získať skúsenosti bez práce. Práve VisiLab mal tento bludný kruh konečne vyriešiť. Podarilo sa?

Naša cesta do vysnívaného laboratória

Ja, ako končiaca študentka, som mala plán celkom jasný: počas posledných študentských mesiacov musím vyriešiť otázku práce. Lenže ako? Nejaké skúsenosti som síce mala, ale bála som sa, že to nestačí a nejako som ani netušila, kde presne chcem pracovať.

Postupne som si pozerala rôzne ponuky a rozhodla som sa jednoducho to skúšať všelikde, skrátka nájsť si nejaký job na odrazenie (a chcela som sa vyhnúť úradu práce, nech vylepším štatistiku). Keď som natrafila na VisiLab, najprv som túto informáciu chladnokrvne „prescrollovala“ – veď šanca, že by som sa dostala do Visi je nulová, tak načo to vôbec skúšať.

Potom som sa z toho však vyspala a rozhodla som sa životopis predsa len poslať, tým predsa nič nepokazím, a hlavne si nebudem nakoniec vyčítať, že som pre svoju žiarivú budúcnosť nič neurobila.

Do VisiLabu sa prihlásilo viac ako 100 ľudí. Takmer všetkým nám poslali zadanie, podľa ktorého zistili, či si nás vôbec zavolajú na pohovor. 7 statočných, ktorí na pohovore aj so zadaním zahviezdili trošku viac, nakoniec prišlo na skupinový pohovor. Ani vtedy však nikto nemal nič isté – z tejto sedmičky svoje vysnívané miesto získali len štyria z nás.

A tak je štvorica top finalistov od apríla tu:

  • ja –v tom čase ešte školou stresovaná a skúšaná študentka Zuzka,
  • DJ Jurko,
  • dvojnásobná mamička Karolína,
  • Monika, ktorá ušla z korporácie.

Celkom rôznorodá partia, čo? Aj napriek tomu sme sa už počas prvého spoločného týždňa skamarátili.

Experiment začal a približne takto prebiehal

Predstavte si, mali sme normálne rozvrh. Našlapaný program pondelok až piatok.

Každý pondelok sme mali vyhradený na samoštúdium. Čo to znamená? Mali sme zoznam certifikátov, ktoré sme si počas tohto trojmesačného obdobia mali spraviť. Počas samoštúdia sme sa vzdelávali aj inak, prechádzali sme si napríklad články z Visiblogu a prečítané máme aj všetky Visi e-booky. Každý z nás si v tomto smere mohol ísť, a v podstate aj išiel, svojím tempom.

Utorky a štvrtky sme pri učení mali aj nejaký ten ľudský kontakt. Každý labista mal svojho mentora, podľa toho, akú pozíciu mal od júla obsadiť: Kajka sa každý týždeň tešila na dva dni strávené so SEO špecialistom Jožkom. Jurko sa podľa pôvodného plánu školil s jedinou babou na našom performance oddelení Majkou, no v PPC svete sa však celkom nenašiel, a tak sa nakoniec pripojil ku kreatívnemu oddeleniu pod vedením Vojta.

Ja a Monika sme splynuli v jednu kreatívnu dušu, a tak sme mesiac strávili s kreatívnymi zadaniami od Vojta a ďalší mesiac sme sa socializovali so Social Media Expertom Ajkom.

Posledný mesiac sme sa už nebáli experimentovať a rozdelili sme sa. Monikina láska k písaniu bola naplnená v Copy tíme a ja som začala naplno počítať lajky.

Prišli sme sem však spolu a spolu sme aj trávili dosť času. Každá streda bola len a len naša! Tento deň znamenal prácu na spoločnom projekte, ktorý budeme prezentovať na našej (pre nás prvej) spoločnej Visikonferencii – práve na tomto projekte sme si skúšali všetky naše vedomosti o online marketingu. Spoločne sme vymysleli super appku – o čom však je, to si necháme ako tajomstvo do ďalšieho článku, takže stay tuned! 🙂

Spoločne sme trávili aj piatok, program nám v tento deň robil vždy prednášajúci z radov Visi. Postupne sme si takto každý týždeň vypočuli niečo bližšie o rôznych marketingových témach, nikdy sme však nesedeli len tak naprázdno – prijímanie informácií prestriedala občas aj menšia či väčšia úloha.

Zorientovali sme sa v celkom širokom okruhu tém:

Kedy?Téma
6. 4. 2018Úvod do online marketingu
13. 4. 2018Budovanie značky + kreativita
20. 4. 2018Identita značky + základy grafického dizajnu
27. 4. 2018Nastavenie stratégie
4. 5. 2018Tvorba webu a UX
11. 5. 2018Základy SEO
18. 5. 2018Základy PPC
25. 5. 2018Základy PPC (nuž, je to fakt obšírne…)
1. 6. 2018Content marketing
8. 6. 2018Sociálne siete
15. 6. 2018Komunikácia s klientmi
22. 6. 2018Základy analytiky

 

Počas týchto troch mesiacov sme sa naučili neskutočné množstvo vecí a čo je najdôležitejšie – pracovali sme na rôznych úlohách, ktoré nás naučili ešte viac.

Celý koncept VisiLabu mal za úlohu pripraviť štvoricu marketingových nováčikov na ich budúce pozície v agentúre. Vzdelávali sme sa samostatne aj spolu so skúsenými „harcovníkmi“, skúšali sme vedomosti v praxi a naučili sme sa pracovať v tíme.

Začali sme bez zbytočných otázok

VisiLab nás pripravil na plnohodnotné fungovanie v agentúre. Postupne sme sa zžili s firemnou kultúrou, udomácnili sa v kancelárii v starom centre Bratislavy (to nebol vôbec problém) a v neposlednom rade sme sa niečo priučili aj profesionálne. Tri mesiace sme absorbovali informácie, či už išlo o SEO, PPC, sociálne siete, alebo content marketing. Nuž, a teraz ich začíname naplno využívať.

Celý čas sme okrem vedomostí nasávali aj atmosféru v tíme. Úprimne, niektoré móresy veru nebolo ťažké prijať za svoje, napríklad na také prípitky pod stromom sme si zvykli hneď. Zažili sme dokonca už aj náš prvý teambuilding!

Digitálni chemici spúšťajú akciu

Počas Visilabu sme miešali vedomosti s praxou, aby sme po uplynutí týchto troch mesiacov dokázali plnohodnotne zastúpiť naše vysnívané pozície. Učili sme sa od najlepších, skúšali sme si všetko, čo sa dalo, na praktických príkladoch, a teraz je ten čas, aby sme Visi vrátili všetko, čo sme dostali.

VisiLab síce pre nás skončil, no my dúfame, že o rok bude mať také šťastie ako my opäť niekto iný. Dostali sme totiž vedomosti, skúsenosti, skvelý kolektív a ešte aj bonus: jedna z našich zasadačiek nesie názov VisiLab (to je skoro, ako keby sa volala naozaj po nás).

Nie, že by sme sa doteraz flákali, ale odteraz už začíname naplno. Všetko dôležité vieme a čo ešte celkom nie, s tým nám už niekto pomôže. Tak nám držte palce!

Aký bol začiatok štyroch digitálnych chemikov už viete, podeľte sa do komentára o ten svoj. 🙂