Sú recenzie zákazníkov relevantné pre webové vyhľadávanie?
O tejto téme sa diskutovalo počas hangoutu SEO Centra Google, kde John Mueller, Senior webmaster v Google, odpovedal na otázku:
„Prihliada Google na počet zákazníkov alebo recenzií, ktoré má webová stránka, aby ju vo výsledkoch vyhľadávania zaradila vyššie?“
Mueller sa vyjadril, že počet zákazníkov a recenzií nie je faktorom pre zobrazovanie vo vyhľadávaní. Zároveň nie sú úplne irelevantné, pokiaľ ide o zviditeľnenie sa v Googli.
„Pokiaľ viem, pri vyhľadávaní na webe (vzhľadom na poradie) nepoužívame počet zákazníkov ani recenzie. Niekedy tieto informácie vytiahneme a vo výsledkoch vyhľadávania ich môžeme ukázať ako druh obohateného výsledku.”
Zároveň dodal, že recenzie zákazníkov sa používajú inde vo Vyhľadávaní Google: „Je možné, že sa to viac zohľadňuje v prípade stránky Google My Business. Nemám o tom veľký prehľad. Ak však ide o bežné vyhľadávanie na webe, tak to neberieme do úvahy.“
Príručka pomoci služby Google My Business potvrdzuje, že pri hodnotení miestnych výsledkov sa berie do úvahy počet recenzií, ako aj priemerné skóre: „Viac recenzií a pozitívnych hodnotení môže zlepšiť miestne hodnotenie vašej firmy.“
To je v súlade s tým, čo bolo predtým známe o recenziách zákazníkov a ich vplyve na vyhľadávanie Google. Medzi vlastníkmi firiem je časťou mylnou predstavou, že hodnotenia zákazníkov ovplyvňujú poradie vo vyhľadávaní, čo z toho robí tému, ktorú si treba občas zopakovať.
Vypočujte si kompletnú odpoveď Johna Muellera:
https://www.youtube.com/watch?v=SsFmPP1kc3Q&t=1884s&ab_channel=GoogleSearchCentral