Rok 2020 priniesol mnoho zmien, ktoré sa týkali aj sociálnych sietí. Začali sme inak rozmýšľať nad konkrétnym obsahom a štýlom komunikácie a zmenili sa tiež formáty, ktoré s väčšou či menšou pravidelnosťou používame.

Prečo je prispôsobenie obrázkov danému formátu také dôležité? Hoci Facebook, ako aj iné sociálne siete, za vás tieto „chyby” opraví, komunikácia pôsobí nejasne a neautenticky. Tým, že všetky formáty prispôsobíte, sledovateľom dáte jasne najavo, že sa o svoju značku zaujímate a každý príspevok šijete priamo na mieru.

Aby ste mali o všetkom prehľad, pripravili sme si pre vás stručný zoznam používaných formátov. Informácie vychádzajú z blogového článku Kontentina s názvom Social Media Image Sizes Cheat Sheet 2021.

Facebook

Kde inde by sme mali začať, ako pri Facebooku?

Dozviete sa, aké veľkosti musíte dodržiavať v roku 2021:

  • rozmer profilovej fotografie na Facebooku,
  • odporúčané rozmery titulnej fotografie na Facebooku,
  • Facebook stories,
  • veľkosti obrázkov a videí v reklamách na Facebooku.

facebook-visibility-sk

Profilová fotografia na Facebooku

Ideálny rozmer pre profilový obrázok je 170 × 170 px. Väčším rozmerom však nič nepokazíte.

Dajte si pozor aj na to, že sa „profilovka” zobrazuje v kruhu. Vaše logo, resp. iný obsah určite umiestnite priamo do stredu. Prípadne ho zmenšite, aby ho Facebook v rohoch neodrezal.

Titulná fotografia na Facebooku

Odporúča sa rozmer 851 × 315 px (PNG/RGB/JPG do 100kb), na desktope sa zobrazuje veľkosť 820 × 312 px a na mobile 640 × 360 px.

Nezabudnite, že sa cover fotka zobrazuje inak na jednotlivých zariadeniach. Všetky elementy preto určite presuňte do stredu titulnej fotografie. Názornú ukážku môžete vidieť v nasledujúcom obrázku:

fb-cover-visibility-sk

Titulná fotografia vo facebookovej skupine

Odporúčané rozmery sú 1640 × 856 px (pomer strán 1,91:1 na desktope) alebo 1640 × 664 px na mobile. Tak, ako pri bežnej coverke, odporúčame dodržať medzeru medzi okrajom a hlavným obsahom 96 px z vrchnej aj spodnej časti obrázka.

Video cover: minimálne 1250 × 312 px s dĺžkou 20 až 90 sekúnd. Odporúča sa 1250 × 463 px (s pomerom strán 2,7:1).

Titulná fotografia v udalosti na Facebooku

Odporúča sa 1200 × 628 px (pomer strán 1,91:1). Pre video 1200 × 628 px s dĺžkou od 30 sekúnd do 5 minút.

Táto titulná fotografia sa bude zobrazovať aj vtedy, keď sa udalosť rozhodnete zdieľať či propagovať. Odporúčame ju vytvoriť tak, aby vedela upútať aj dovtedy neosloveného používateľa. 

Facebook stories

Odporúčaná veľkosť je 1080 × 1920 px (pomer strán 9:16). Obsah vkladajte do rozmeru 1080 × 1420 px, keďže ho vo vrchnej aj spodnej časti môžu prekryť segmenty Facebooku.

Reklamy na Facebooku

Okrem toho, že by mali byť vizuálne atraktívne a chýbať by im nemali ani výzvy na akcie, mali by mať aj správnu veľkosť. Poďme sa spoločne pozrieť na odporúčania:

Reklama vo Feede (Feed Ads)

Odporúča sa vo vysokom rozlíšení v pomere 1,91:1 alebo 4:5 alebo so zobrazeným odkazom aspoň 1080 × 1080 px (s pomerom strán medzi 1,91:1 a 1:1).

Štvorcové (1:1) príspevky sú populárnejšie, keďže sa viac hodia na mobilné zariadenia. Text je na nich čitateľnejší a zaberá väčšiu časť feedu. Je preto ťažšie ho prehliadnuť.

Reklama v pravom stĺpci (Right column Ads)

Odporúča sa aspoň 1200 × 1200 px (s pomerom strán medzi 16:9 a 1:1). Tento formát reklamy sa zobrazuje iba v pravom stĺpci newsfeedu na desktopových zariadeniach.

Keď má vaša kreatíva príliš veľa textu, môže byť ťažšie čitateľná. Pri návrhu radšej zvoľte iný text, ktorý sa hodí do daného rozmeru. Zmeniť tiež môžete umiestnenie, teda formát reklamy.

Video reklama

Odporúča sa buď s pomerom strán 9:16, alebo 16:9.

Možná dĺžka trvania: od 1 sekundy do 240 minút

Maximálna veľkosť: 4 GB

Formáty videa: MP4/MOV

Keď je vaše video príliš veľké, odporúčame vám ho podrobiť kompresii, prípadne znížiť rozlíšenie, aby ste sa vošli do veľkosti 4 GB.

Carousel

Odporúča sa 1080 × 1080 px (pomer strán 1:1), minimálne však 600 × 600 px.

Na tento formát budete potrebovať minimálne 2 obrázky pre 2 carouselové karty. Maximálny počet obrázkov v carouseli je 10. Spoločne by nemali presiahnuť 30 MB.

Formáty na Instagrame

  • profilová fotografia,
  • fotografia do IG gridu,
  • Instagram stories,
  • IGTV,
  • Instagram reels.

instagram-visibility-sk-2

Profilová fotografia na Instagrame

Minimálny rozmer je 110 × 110 px (pomer strán 1:1). Ako v prípade Facebooku, tak aj tu myslite na to, že vám Instagram upraví obrázok do kruhu. Vašu značku (či iný obsah) tak sústreďte viac do stredu. 

Fotografia do Instagramového gridu (profilu)

Odporúčané veľkosti:

  • štvorcový formát 1:1 s rozlíšením 1080 × 1080 px,
  • 1080 × 566 px pri fotografiách na šírku,
  • 1080 × 1350 px pri portrétoch.

Maximálna šírka každého z formátov je 1080 px. Takže všetko nad touto hranicou bude odrezané v náhľade fotiek.

Instagram stories

Minimálna šírka je 500 px. Odporúčané rozmery sú 1080 × 1920 px. Ako na Facebooku, tak aj tu platí „bezpečná oblasť” pre dôležitý obsah či text, aby vám ich Instagram neskryl za svoje elementy. Konkrétne ide o rozmer 1080 × 1420 px.

IGTV

Odporúčané rozmery sú 1080 × 1920 px (pomer strán 9:16) v 720p MP4 formátoch v trvaní od 15 sekúnd do 1 hodiny. Video do IGTV však môžete vložiť horizontálne s pomerom 16:9, ale aj vertikálne s pomerom strán 9:16. Odporúčaná veľkosť cover fotky na IGTV je 420 × 654 px (pomer strán 1:1,55).

Instagram reels (filmové pásy)

Odporúča sa rozmer 1080 × 1920 (pomer strán 9:16) alebo vertikálne 1920 × 1080.

Formáty na LinkedIn

linkedin-visibility-sk

Profilová fotografia osobného profilu

Odporúčané rozmery sú medzi 400 × 400 px a 7680 × 4320 px pri zachovaní pomeru strán 1:1. K vhodným formátom patrí PNG/JPG s maximálnou veľkosťou 8 MB

Aj v prípade LinkedIn dbajte o uchovanie obsahu v strede obrázka. Inak sa vám obrázok oreže po rohoch.

Cover fotka na osobnom profile LinkedInu

Odporúča sa 1584 × 396 px (pomer strán 4:1) v PNG/JPG alebo GIF vo veľkosti max. 8 MB.

Profilová fotografia firemného profilu

Odporúča sa 300 × 300 px (pomer strán 1:1).

Cover obrázok na firemnom profile

Odporúča sa 1128 × 191 px.

Príspevok s fotografiou na LinkedIne

Odporúča sa 1200 × 627 px (pomer strán 1,91:1) v minimálnej šírke 200 px.

Video na LinkedIn

Odporúčané rozlíšenie je od 256 × 144 px do 4096 × 2304 px.

Veľkosť: Minimálne 75 kB a maximálne 5 GB

Formát: MP4

Dĺžka: od 3 sekúnd do 10 minút

Frame rate: od 10 do 60 fps

Bit rate: Od 192 kbps do 30 mbps

Linkedin stories

Odporúča sa 1080 × 1920 px (s pomerom strán 9:16) vo formáte JPEG/PNG.

YouTube formáty

youtube-visibility-sk

Profilová fotografia

Odporúča sa 800 × 800 px vo formátoch JPG/BMP/PNG/statické GIF.

Titulná fotografia

Odporúčané:  2560 × 1440 px (pomer strán 16:9)

Minimálne: 2048 × 1152 px

Maximálna veľkosť: 6 MB

Používajte však „bezpečnú zónu” vo veľkosti 1235 x 338 px, aby sa titulná fotografia zobrazovala správne na všetkých zariadeniach.

TikTok formáty

tiktok-visibility

Profilová fotka

Odporúčané: 1:1

Veľkosti videa na TikToku

Odporúčané: 720 × 1280 pxnalebo 640 × 640 px alebo 1280 × 720 px.

Pomery strán: (9:16/1:1/16:9)

Maximálna veľkosť na iOS zariadeniach: 287 MB

Maximálna veľkosť na Android zariadeniach: 72 MB