Pozrite sa s nami, ako vyzerajú 3 kampane, ktoré nás posledné mesiace zaujali nielen svojou vizuálnou podobou, ale aj nápadom či myšlienkou.

Rok dobrých správ

Rok 2024 začalo mesto Bratislava kampaňou s dobrými správami z celého sveta. V spolupráci s autorom knihy a režisérom animovaných filmov Martinom Smatanom prinášajú ľuďom po celom meste odkazy v podobe krátkych príbehov už tretíkrát. 

Martin Smatana začal s nápadom počas lockdownu, aby v ťažkých časoch potešil svojich priateľov. Z nápadu nakoniec vznikla kniha s pútavými obrázkami vytvorených z textilu. Ilustrované príbehy, ako píše Bratislavské kultúrne a informačné stredisko, sú o bežných ľuďoch, ktorí svojimi malými činmi a nápadmi menia svet k lepšiemu

Mrož z textilu

Zdroj: https://artattackshop.sk/shop/rok-dobrych-sprav-2023-martin-smatana-kniha/

S kampaňou sa v uliciach Bratislavy môžete stretnúť ešte do 22. januára a inšpirovať sa milými príbehmi, napríklad aj o anglickom mestečku, ktoré zrušilo novoročný ohňostroj, pretože sa u nich zastavil na odpočinok polárny mrož, ktorému pred dlhou cestou na sever nechceli spôsobiť stres.

 

Oatly

Keď sa v minulom roku spoločnosť Oatly dozvedela, že v Paríži nemôže na stenách domov vyobraziť svoje produkty ani logo, povedali si „no problem“. Kreatívny riaditeľ spoločnosti sa vyjadril, že vo chvíli, keď sa o regulácii dozvedeli, tím vymyslel úplne novú ideu. Postavili na nej kampaň, ktorá neskôr vyvolala rozruch nielen v uliciach Paríža. 

Reguláciu spoločnosť Oatly obišla veľmi kreatívnou cestou. Na samotných múroch využili výrazný čierny text na bielom podklade. Vizuál však nevyobrazoval žiadne logo ani produkt, a práve preto sa tvorcovia kampane rozhodli, že na miesto privezú napríklad krabice, na ktorých bude produkt a logo a z určitej perspektívy perfektne doplní text. 

O kreativite kampane je presvedčená väčšina verejnosti, no na dva tábory rozdelila ľudí práve myšlienka vyhnúť sa regulácii, ktorá má v Paríži svoje miesto.

Spotify Wrapped

Každoročná aktivita spoločnosti Spotify, Spotify Wrapped, sa považuje za jednu z najlepších kampaní 21. storočia. Nadväzuje na prvú verziu kampane, ktorú v roku 2015 nazvala spoločnosť Year in Music. Odvtedy si v aplikácii používatelia prvý decembrový týždeň nájdu rebríček najpočúvanejšieho interpreta či konkrétnej piesne. Každoročne sa mení aj dizajn kampane, ktorý v roku 2023 zaujal hlavne svojou farebnosťou. 

Head of marketing popísal, že zdieľanie rebríčkov funguje na princípe FOMO efektu, čo znamená, že používatelia majú strach, že im niečo ujde alebo budú z nejakej aktvivity vynechaní. Práve preto Spotify wrapped zdieľajú milióny ľudí na sociálnych sieťach. 

To, že kampaň spoločnosti už niekoľko rokov funguje, potvrdzujú práve zdieľania na sociálnych sieťach, ktorých bolo v roku 2023 až 60 miliónov

Vizuál Spotify 2023 Wrapped

Modro-žltý vizuál Spotify 2023 Wrapped

My Top Artist

Ukážka Spotify Wrapped s top artist

Genre Sandwich


Zdroj: https://newsroom.spotify.com/media-kit/2023-wrapped/

Zdroje