Live videá dostanú online režisérsky pult pre každého. O mobilné novinky sa dnes postarajú Instagram a Facebook no a LinkedIn má tiež veľa nového.

BeLive: Social live prenosy na druhú

„Kamera dva, detail na sanitku!“ Aby ste mohli vysloviť podobný príkaz sa už nepotrebujete stať režisérom talentového programu. Postačí pár zapálených kamarátov s mobilmi a BeLive.

BeLive je (resp. bude, zatiaľ ide o uzavretú betu) platformou, ktorá vie v reálnom čase mixovať živé video z viacerých zdrojov (povedzme 5 kamaráti na rôznych miestach na koncerte). Hotový mix môžete vysielať trebárs na Facebooku ako klasické Live Video.

Celé sa to bude ovládať v online rozhraní, ktoré okrem „strihania“ živých zdrojov umožní obojstrannú komunikáciu, aby ste svojim kameramanom mohli dávať pokyny. Očakávam, že s rozšírením živého videa budú podobné nástroje pribúdať geometrickým radom.

Instagram: Uložte si novo pridávanú fotku na neskôr

Instagram bude zas o niečo menej insta. Vyšperkovanú fotku/video s citlivo napísaným popisom a hashtagmi už nebudete musieť rovno zverejniť, ale môžete si ju uložiť na neskôr.

instagram_ilustr

Odpadne tak nutnosť používať na toto externé nástroje. Novinka sa netýka len novo predstavených biznis profilov, nájdete ju aj vo svojom osobnom.

Facebook: Nové formáty reklám pre kamenné obchody

Facebook pokračuje v prepájaní offlinu a onlinu. Asi neprekvapí, že na to stále využíva telefóny a geolokáciu. Novinkou je možnosť umiestňovať do reklamy produkty dynamicky. V tomto prípade to doslova znamená „čo je na sklade, to máme v reklame.“

Lokálna reklama s dynamicky generovanými produktmi sa tak môže napríklad prepojiť s evidenciou skladových zásob konkrétnej predajne. Keď niekto relevantný bude na mobilnom Facebooku v okolí tejto predajne, zobrazí sa mu reklama len s produktmi, ktoré si z nej môže okamžite odniesť.

Nie je totiž nič horšie, než dostať reklamou človeka na predajňu a tam ho sklamať nedostupnosťou tovaru. Dynamicky generované georeklamy sa tak javia ako ideál pre všetky kamenné predajne s obmedzenou zásobou produktov. Zatiaľ sú prístupné pre testovací okruh zadávateľov, ale rozšírenie môžeme čakať v horizonte niekoľkých mesiacov. Dúfajme, že aj u nás.

LinkedIn: Redizajn webu, inteligentnejšie správy a edukačná platforma

LinkedIn ani pod krídlami Microsoftu nezaháľa. Minulý týždeň ukázal hneď niekoľko veľkých vecí. Tie sú viac či menej viditeľné, ale akcionárov určite potešili.

Tak v prvom rade, LinkedIn ide s prúdom a svoj web vizuálne upravil tak, aby ladil s mobilnou aplikáciou. Dizajn je teda viac plochý, jednoduchší, priamejší. Veď to určite vidíte sami.

Druhá novinka sa týka správ. Okrem možnosti spustiť konverzáciu odkiaľkoľvek pribudli, poprosím fanfáry, boty! Nie topánky po česky, ale automatickí odpovedači na správy. Poznáte z Facebooku, Applu, Googlu…

No a v neposlednom rade LinkedIn spustil vlastnú edukačnú platformu Learning. V nej nájdete (video)kurzy známych biznisových osobností na rôzne témy. Kurzy budú platené s možnosťou prvý mesiac vyskúšať si službu zadarmo. Takže, hor sa vzdelávať!

lilearing