Vizuálna identita
Definícia
Vizuálna identita predstavuje kombináciu grafických a vizuálnych prvkov typických pre nejaký brand. Spojenie týchto prvkov tvorí súdržný a nezabudnuteľný príbeh značky, ktorý by si súčasní a potenciálni zákazníci mali spojiť s ponukou a hodnotami brandu.
Popis
Čo je cieľom vizuálnej identity?
Hlavným cieľom vizuálnej identity je vytvorenie konzistentného, originálneho a ľahko rozpoznateľného obrazu značky, produktu alebo organizácie. Práve vizuálna identita napomáha vyniknúť brandu v množstve informácií a konkurencie a zaujať svojich cieľových zákazníkov alebo používateľov.
Kde sa aplikuje vizuálna identita?
Tento koncept sa často používa v marketingu, brandingu, reklame a všade tam, kde je dôležité vizuálne prezentovať nejaký subjekt.
Čo tvorí vizuálnu identitu?
Vizuálna identita zahŕňa viacero rôznych vizuálnych prvkov, ktoré sa používajú na prezentáciu značky, produktu alebo organizácie. Ide o:
-
Logo
Jedná sa o hlavný identifikačný prvok, ktorý sa používa na identifikáciu značky. Logo môže byť tvorené slovom, symbolom alebo kombináciou oboch.
-
Typografia
Typografia je tvar alebo štýl textu, ktorý používate v rámci vizuálnej identity. Okrem toho, čo hovoria vaše slová, môže vašu vizuálnu identitu ovplyvniť aj mierka, typ a farba písma a usporiadanie vášho textu.
-
Farby
Farby sú jedným z najdôležitejších prvkov vizuálnej identity. Práve tie majú veľký vplyv na emócie a reakcie zákazníkov. Farby sa využívajú v logu, na webovej stránke, v banneroch, v rôznych marketingových materiálov, ako sú letáky a pod.
-
Grafické prvky
Grafické prvky zahŕňajú napríklad textúry, vzory, ikony, fotografie a pod., ktoré sa používajú na zaujatie zákazníkov a podporu vizuálnej identity.
-
Štýl
Štýl zahŕňa celkovú vizuálnu estetiku a vzhľad vizuálnej identity. Štýl značky by mal byť konzistentný a mal by sa odrážať v každom prvku, od loga až po marketingové materiály.
Príklad 1
Jasným príkladom vizuálnej identity je logotyp spoločnosti Apple v tvare odkusnutého jabĺčka, ktoré je konzistentne používané na všetkých produktoch tejto spoločnosti. Značka si tak vytvorila silnú a rozpoznateľnú identitu, ktorá nie je s ničím zameniteľná.
Príklad 2
Ukážka vizuálnej identity pre Hairless: https://visibility.sk/portfolio/hairless/: