Philip Kotler
Definícia
Philip Kotler (*1931) je svetovo uznávaný odborník na marketing a často je označovaný za „otca moderného marketingu“. V súčasnosti pôsobí ako profesor na Kellogg School of Management na Northwestern University v USA. Je autorom viac ako stovky kníh a príručiek, ktoré pokrývajú oblasť stratégie a AI v marketingu či spotrebiteľského a B2B marketingu.
Popis
Kotler je známy aj ako popularizátor konceptu marketingového mixu 4P (Product – produkt, Price – cena, Place – distribúcia, Promotion – propagácia) v akademickom prostredí aj v praxi.
Najznámejšie publikácie:
- Principles of Marketing
- Marketing for Hospitality and Tourism
- Strategic Marketing for Nonprofit Organizations
- Social Marketing
- Marketing Places
- The Marketing of Nations
- Confronting Capitalism
- Democracy in Decline
- Advancing the Common Good
Publikoval v prestížnych odborných periodikách, ako sú Harvard Business Review, Management Science, Behavioral Science, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research a Journal of Advertising Research.
Viaceré z jeho článkov získali významné ocenenia, napríklad Graham and Dodd Award, McLaren Advertising Research Award, Media/Scope Merit Award či McKinsey Award.
V minulosti pôsobil ako konzultant pre spoločnosti IBM, General Electric, AT&T, Motorola, Ford; niekoľkokrát prednášal v Taliansku, Švédsku, Číne, Japonsku, Indii, Indonézii, Austrálii, Mexiku, Brazílii, Čile a mnohých ďalších krajinách.