Definícia

Philip Kotler (*1931) je svetovo uznávaný odborník na marketing a často je označovaný za „otca moderného marketingu“. V súčasnosti pôsobí ako profesor na Kellogg School of Management na Northwestern University v USA. Je autorom viac ako stovky kníh a príručiek, ktoré pokrývajú oblasť stratégie a AI v marketingu či spotrebiteľského a B2B marketingu.

Popis

Kotler je známy aj ako popularizátor konceptu marketingového mixu 4P (Product – produkt, Price – cena, Place – distribúcia, Promotion – propagácia) v akademickom prostredí aj v praxi.

Najznámejšie publikácie:

  • Principles of Marketing
  • Marketing for Hospitality and Tourism
  • Strategic Marketing for Nonprofit Organizations
  • Social Marketing
  • Marketing Places
  • The Marketing of Nations
  • Confronting Capitalism
  • Democracy in Decline
  • Advancing the Common Good

Publikoval v prestížnych odborných periodikách, ako sú Harvard Business Review, Management Science, Behavioral Science, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research a Journal of Advertising Research.

Viaceré z jeho článkov získali významné ocenenia, napríklad Graham and Dodd Award, McLaren Advertising Research Award, Media/Scope Merit Award či McKinsey Award.

V minulosti pôsobil ako konzultant pre spoločnosti IBM, General Electric, AT&T, Motorola, Ford; niekoľkokrát prednášal v Taliansku, Švédsku, Číne, Japonsku, Indii, Indonézii, Austrálii, Mexiku, Brazílii, Čile a mnohých ďalších krajinách.