Definícia

Pojmom lovebrand označujeme značku, ktorá si získala širokú obľubu medzi zákazníkmi a spotrebiteľmi. Tí si k nej často vytvárajú emocionálne puto, dlhodobo ju podporujú a odporúčajú ďalej svojim známym.

Popis

Značka, ktorá sa stane lovebrandom, si vytvára so spotrebiteľom silné puto. Už nie je len značkou, obchodom či produktom, ale reprezentuje určité hodnoty a názory, s ktorými sa zákazník identifikuje a preberá ich za svoje. 

Zákazník si už viac nevyberá produkty len na základe racionálnych úvah alebo cenovej hladiny, ale na základe emócií a citového puta so značkou. Nepotrebuje napríklad len nový notebook, potrebuje nový „mac“. Nepotrebuje len nové tenisky, potrebuje nové „najky“. Svojou vernosťou k určitému brandu zároveň vyjadruje svoj životný štýl, svetonázor či určitú prestíž

Každopádne, neexistuje presný meter na to, kedy sa značka stáva lovebrandom, ani univerzálny návod na to, ako sa ním stať. Prvým krokom by však mal byť okrem dobrého produktu najmä silný branding teda názov, logo a brand identita.

Vo Visibility vám s tvorbou brandu veľmi radi pomôžeme.

Príklad

Známymi príkladmi globálnych lovebrandov sú napríklad značky: Apple, Nike, Netflix, Kinder či Starbucks. Lovebrandom sa, samozrejme, môže stať značka aj na lokálnej úrovni. Medzi slovenské lovebrandy môžeme zaradiť napríklad značky: Martinus alebo Kofola.