Definícia

Kanonizácia je proces, ktorým sa zabezpečuje, že existuje iba jedna oficiálna verzia obsahu na webe, ktorá je považovaná za „originál“. To znamená, že keď je stránka dostupná pod viacerými URL adresami, vyhľadávače ich nebudú považovať za unikátne stránky. Ide o dôležitý postup, ktorý pomáha zabrániť problémom s duplicitným obsahom.

Popis

V prípade, že sa rovnaký obsah nachádza na viacerých stránkach, vyhľadávače nemusia s presnosťou určiť, ktorá stránka má byť indexovaná a zobrazená vo výsledkoch vyhľadávania.

Preto je kanonizácia kľúčovou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO).

Tento proces zahŕňa rôzne techniky a nástroje, ako napríklad použitie kanonických značiek v zdrojovom kóde stránky. To umožňuje vyhľadávačom presne identifikovať, ktorá URL adresa je preferovaná a ktorá by mala byť ignorovaná. Zabezpečenie správnej kanonizácie je kľúčové pre zlepšenie výkonnosti webovej stránky vo vyhľadávačoch a predchádzanie penalizáciám za duplicitný obsah. 

Príklad

Kanonizácia sa nastavuje v sekcii <head> duplicitnej podstránky pomocou nasledovného tagu:

<link rel=“canonical“ href=“https://www.domena.sk/kanonicka-podstranka“ />

Napríklad v prípade, že ide o zoradenie, by to mohlo vyzerať nasledovne:

  • Podstránka kategórie: https://www.domena.sk/kategoria/
  • Zoradená podstránka kategórie: https://www.domena.sk/kategoria/podla-abecedy

Druhej podstránke je potrebné vložiť do sekcie head nasledovný kód:

<link rel=“canonical“ href=“https://www.domena.sk/kategoria/“ />