Expanzia
Definícia
Expanzia predstavuje rozšírenie biznisu o nové služby alebo produkty na domácej pôde, no môže predstavovať aj presadenie sa na zahraničnom trhu. Cieľom kvalitnej expanzie je stať sa nerozpoznateľným od lokálnych e-shopov, preto je nutné poznať fungovanie a mentalitu daného trhu.
Popis
Väčšina úspešných firiem alebo e-shopov má potrebu svoj biznis posunúť vpred a rásť. Pod slovom expanzia si tiež môžeme predstaviť väčšiu silu, zisky a taktiež predaje.
Prečo sa firmy rozhodli expandovať?
- Miestny trh je malý s nedostatkom potenciálnych zákazníkov,
- trh je presýtený daným produktom alebo službou,
- chcú osloviť nových potenciálnych zákazníkov,
- chcú zvýšiť povedomie o značke,
- chcu sa vyrovnať konkurencii, ktorá expanduje tiež,
- ide o strategický krok.
Množstvo firiem si spája slovo expanzia s veľkou investíciou. Realite by preto mala predchádzať analýza zahraničného trhu, stratégia a ďalšie potrebné analýzy.
Prečítajte si tiež odporúčania od našich špecialistov.