Deň vďakyvzdania (Thanksgiving) 2024
Definícia
Thanksgiving alebo po slovensky Deň vďakyvzdania je sviatok, ktorý sa tradične oslavuje v USA štvrtý štvrtok v novembri. Jeho korene siahajú do 17. storočia, keď pútnici spoločne ďakovali za úrodu. Dnes je to predovšetkým rodinný sviatok plný jedla, vďaky a pohody.
Kedy je Deň vďakyvzdania v roku 2024?
Thanksgiving pripadá v roku 2024 na 28. novembra.
História Thanksgivingu
Korene Dňa vďakyvzdania siahajú do roku 1621, keď anglickí pútnici, ktorí sa usadili v Novom svete, spoločne s domorodými Američanmi slávili úspešnú úrodu. Tento prvý „Thanksgiving“ bol pôvodne dňom vďaky za záchranu pred hladom a tvrdými podmienkami v novom prostredí. Počas tejto oslavy sa konali hostiny, pri ktorých sa jedli moriaky, kukurica, tekvice a ďalšie potraviny typické pre región.
Oficiálne uznanie Dňa vďakyvzdania ako národného sviatku prišlo až v 19. storočí, keď Sarah Josepha Hale, autorka známej vianočnej piesne Mary Had a Little Lamb, presadzovala zavedenie sviatku na celonárodnej úrovni. V roku 1863, počas občianskej vojny, prezident Abraham Lincoln vyhlásil Thanksgiving za oficiálny štátny sviatok.
Thanksgiving v marketingu
Pre marketérov je Thanksgiving výnimočnou príležitosťou na vytvorenie silnej emocionálnej väzby so zákazníkmi. Sviatok vďakyvzdania je spojený s vďačnosťou, rodinnými hodnotami a pohostinnosťou, čo sú témy, ktoré rezonujú u širokého spektra spotrebiteľov.
Využitie tohto sviatku v marketingových kampaniach môže byť veľmi účinné. Firmy často spúšťajú thanksgiving promotions, zľavy, darčeky alebo charitatívne akcie, ktoré podporujú myšlienku vďačnosti. Tento trend sa už preniesol aj do ďalších krajín, ktoré síce neoslavujú Thanksgiving ako oficiálny sviatok, ale jeho filozofia a marketingové príležitosti sa uplatňujú po celom svete.
Pre značky a marketérov je Thanksgiving príležitosťou, ako sa priblížiť svojim zákazníkom. Tento sviatok je spojený nielen s vďačnosťou, ale aj s prípravou na nákupnú sezónu, ktorá vrcholí dňami Black Friday a Cyber Monday. Tento sviatok má dlhú históriu a je hlboko zakorenený v americkej kultúre, no jeho posolstvo vďačnosti a pokoja môže osloviť aj značky po celom svete.
Ako teda využiť Thanksgiving na posilnenie značky?
Vyjadrite vďačnosť
Zákazníci ocenia, ak im vyjadríte poďakovanie za ich lojalitu. Jednoduchý e-mail s poďakovaním alebo príspevok na sociálnych sieťach s autentickým odkazom môžu mať veľký dopad.
Tvorba emocionálneho obsahu
Thanksgiving je o emóciách. Príbehy, ktoré zdôrazňujú hodnoty ako rodina, priateľstvo či solidarita, môžu zákazníkov inšpirovať a prehĺbiť ich vzťah k vašej značke.
Špeciálne ponuky pred Black Friday
Aj keď je Black Friday v marketingu dominantným dňom, Thanksgiving je skvelou príležitosťou na promo akcie s témou „vďaky“. Ponúknite zákazníkom malý darček k nákupu alebo zľavu ako prejav uznania.
Interakcia na sociálnych sieťach
Zapojte publikum – požiadajte ich, aby sa podelili o to, za čo sú vďační, alebo vytvorte sviatočný kvíz. Tento typ obsahu prirodzene zvyšuje interakcie a buduje komunitu.